maandag 26 augustus 2013

Biocura Nagellak

Ik was al fan van de Biocura blushes (lees hier mijn enthousiast artikel) die te koop zijn bij Aldi. Ik snuffelde nog een beetje verder in het schap en zag dat ze ook nagellak verkochten ! Natuurlijk kon ik ze ook niet weerstaan en bracht 2 kleurtjes mee: Duivenblauw & Marone . Ik heb ze grondig uitgetest dus het is hoog tijd voor de review!

 

In totaal zijn er zo’n 4 kleuren beschikbaar. Elke nagellak kost zo’n €2,50, wat echt geen geld is. Als de kwaliteit navenant is, dan ben ik heel tevreden. Ik had op zich al hoge verwachtingen nadat ik de blushes had uitgeprobeerd. Konden deze lakjes mij ook bekoren?

 

De verpakking doet me een beetje denken aan de HerĂ´me nagellakjes : een potje van 11 ml met een lang handvat. Het bergt niet al te makkelijk op wanneer je maar een beperkte opbergplaats in de hoogte hebt, maar daar gaan we nu even niet over klagen. Het borsteltje is niet speciaal breed of dun. De substantie is best wel lopend. Ik dacht dat hij daardoor heel waterig zou zijn, maar dat is hij dus niet. Er zit wel degelijk kleur in, wat ik niet verwacht had voor die prijs.

2 laagjes zijn wel absoluut nodig als je een goede dekking wilt. Ze drogen snel, wat een groot pluspunt is (wie wil nu een halfuur wachten ?) maar ze lakken bij de eerste laag wel wat streperig. Vind ik wel een beetje jammer. De streperigheid verdwijnt wel nadat je een 2de laagje hebt aangebracht. Problem solved ! Van de houdbaarheid ben ik wel heel tevreden : na een week heb ik maar 4 chips! 


Marone is een diep-diep rood/paarse kleur. In het flesje lijkt het bruin maar eenmaal je het eerste laagje aanbrengt, zie je dat de kleur daar ver van afwijkt. Ik vind de kleur wel iets hebben, maar het is niet dat ik die in een aantal tinten wil. Het staat wel chic dus dat vind ik wel mooi meegenomen. 
 

Duivenblauw is een grijs/blauwe kleur, echt zoals de naam al doet vermoeden : de kleur van duiven. Ik vind ‘em basic maar tegelijkertijd ook heel speciaal. Ik heb eens in mijn collectie gekeken om een lakje te vinden die er heel hard op lijkt, maar grappig genoeg heb ik die niet kunnen vinden !  Spijtig genoeg valt dit lakje toch een beetje tegen. Hij lakt enorm streperig en ik kreeg 'em maar niet mooi op mijn nagels.,zelfs niet na een 2de of zelfs 3de laagje. Misschien ligt het aan mij, maar deze zou ik niet aanraden.

Conclusie ? De kwaliteit is navenant de prijs. Sommigen zijn geweldig, anderen vallen dan weer wat tegen . Ze chippen niet zo heel snel en geven een goede kleur af. Minpuntje : ze zijn maar verkrijgbaar in 4 kleuren. Hoog tijd om daar eens verandering in te brengen !

De Biocura nagellak kan je verkrijgen bij Aldi voor €2,50 per stuk. 

Heb jij zin om ze uit te proberen ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

0 reacties:

Een reactie posten