zaterdag 31 augustus 2013

Dupe alert !

Het is altijd leuk om van duurdere producten (die meestal ook een stuk gehyped zijn) dupes te vinden : producten die erop lijken qua kleur, finish, substantie, etc. Catrice kwam een tijdje geleden met zijn nieuw assortiment uit en dus ook met nieuwe oogschaduws. Zoals altijd ging ik naar het Kruidvat om alles eens met eigen ogen te bekijken. En wat zag ik ? Er was een nieuwe oogschaduw die verdacht veel leek op een MAC oogschaduw die ik in mijn bezit had. Ik besloot ‘em mee te nemen en te kijken of het een echte dupe was….



Ik heb het over Catrice ‘Fancy A Cuppa Tea’ dat bij mij een belletje deed rinkelen. Leek hij niet verdacht veel op MAC ‘AllThatGlitters’? Ik nam mijn MAC palet erbij en vergeleek ze. Jep, ze lijken erg goed op elkaar, al is AllThatGlitters wel een beetje donkerder in de pan. Voor de rest lijken de kleuren wel hetzelfde te zijn.
 
 

Natuurlijk vertellen swatches ook veel. Via onderstaande foto kan je je conclusie wel trekken dat de Catrice-versie veel meer goud in zich heeft, terwijl AllThatGlitters meer een peachy ondertoon heeft. De oogschaduw van Catrice voelt ook veel romiger aan en ik kon met een veegje of 2 een mooie swatch maken. De oogschaduw van MAC was ietsje droger en het was daarom ook moeilijker om een duidelijke vergelijking te maken op mijn hand.
 
 
In de pan lijken ze op elkaar maar als je alleen op de swatches moest afgaan, dan kan je wel zeggen dat ze verschillend zijn. Toch hebben ze een gelijkenis, al dan niet met een andere ondertoon. Ze zijn niet exact hetzelfde, maar een goede dupe kan je het wel noemen.
 
De prijs verschilt natuurlijk ook wel : een Catrice oogschaduw heb je voor €2,79, voor die van MAC betaal je toch al snel €13.
 
Heb jij al goede dupes gevonden bij de drogisterij ?
 
Stay gorgeous !
 
Anke

0 reacties:

Een reactie posten