zondag 27 juli 2014

Inner : gelukkig zijn

‘The key in life is happiness’. Mooie quote toch? Gelukkig zijn, is een belangrijk onderdeel in het leven. Zonder al het goede om je heen, wordt je snel depressief. Gelukkig zijn is een recht dat iedereen zou moeten hebben want iedereen verdient het om gelukkig te zijn.



Je kan door allerlei dingen gelukkig worden : die dure Michael Kors handtas waar je na maanden sparen, de winkel mee komt uitgelopen; je droomauto die je in de vitrine ziet staan en wetende dat ‘ie straks van jou is, etc. Maar het hoeft daarom niet altijd materieel te zijn. Kleine gebaren van familie, een doodgewone lach die je dag opfleurt... Het zijn soms de kleinste dingen die je het gelukkigst maken (alleen beseffen we dat niet altijd). En dat gevoel van geluk ... Zalig toch?

Waar ik gelukkig van wordt ? Wel, ik heb wel een aantal dingen. Allereerst staat stipt op nummer 1: mijn vrienden. Ik heb dit jaar al een paar tough days achter de rug waar ik mijn hoofd liet hangen maar telkens stonden zij klaar om mij op te beuren. Ik ben hen daar enorm dankbaar voor, zo’n goede vrienden kom je niet meer tegen. Verder kan een croissantje met choco op een zondagmorgen me ook heel gelukkig maken. Vroeger stond daar ook nog een kopje koffie bij maar spijtig genoeg mag ik dat niet meer drinken (Pfft! En dat kan nochtans heel lekker ruiken). Nieuwe make-upproducten uittesten, toveren ook instant een lach op mijn gezicht (ik ben dan net een klein kind, volgens mijn broer. Oeps!). Maar zelf anderen mensen blij maken, maken mij gelukkig. Eens afspreken met vrienden die je al lang niet meer gezien hebt, een cadeautje-dat-ik-zomaar-heb-gekocht-voor-iemand afgeven, ... Dat warme gevoel dat je krijgt als je iemand gelukkig maakt : daar doe ik het voor.

                   
Geluk kan je dus makkelijk overal vinden, je moet alleen op de juiste plaatsen zoeken. Eenmaal dat je het gevonden hebt, mag je het nooit meer laten gaan.

Vertel op : wat maakt jou gelukkig ?

Stay gorgeous !


Anke

0 reacties:

Een reactie posten