zondag 13 juli 2014

The Body Shop BB cream met tea tree

Het lijkt wel of BB cremes hot blijven. Merken blijven maar uitkomen met varianten van deze blemish balm. Ook The Body Shop komt na lange tijd uit met een BB cream en dat met Tea Tree ! Ik ben al jaren fan van Tea Tree, het is mijn favoriete product tegen puistjes (en ik vind het gewoon ook lekker ruiken).  BB cream + Tea Tree is dus een perfecte combinatie voor mij om dit product eens uit te testen !


De verpakking is een kleine knijptube van 40 ml. Lijkt misschien niet zoveel, toch denk ik dat je er een hele tijd mee verder kunt. Het enige grote minpunt is dat er maar 3 kleuren te verkrijgen zijn. Meestal kan ik goed mijn plan trekken als het gaat om foundationkleuren te kiezen. Nu heb ook ik aan de verkoopster moeten vragen welke kleur goed voor mij zou zijn. Ze gaf de raad dat, als je niet echt snel verbrand en bruin wordt in de zomer, dat je dan de eerste kleur moet nemen. Zo gezegd, zo gedaan.




Qua substantie is hij wat lopend.  De Tea Tree-geur is wel aanwezig dus als je daar niet zo van houdt, dan raad ik je dit product niet aan. Eenmaal aangebracht, ruik je van de Tea Tree geur vrijwel niets meer. Wanneer ik ‘em aanbreng, verkoelt hij mijn huid onmiddellijk maar dit verdwijnt onmiddellijk. Deze BB creme geeft je een medium dekking.


Hij leek eerst te licht voor mij te zijn als ik 'em aanbracht maar eenmaal uitgeblend, was dat niet meer het geval. Ik kan wel zeggen dat een klein beetje meer dan genoeg is. De grootte van een doperwt is voldoende om er je gezicht mee te bedekken. Ik had een puistje, net onder mijn rechtse wenkbrauw en ook onder mijn lip had ik wat onzuiverheden. Op onderstaande foto zie je hoe goed deze BB creme dekt (op foto heb ik helemaal geen concealer op : noch onder mijn ogen, noch op de onzuiverheden.). Mijn die hard rode wangen springen er nog uit maar er zijn maar weinig foundations/BB cremes die deze kunnen bedekken.


Ik ben blij verrast door deze BB creme van de The Body Shop. De dekking is fantastisch en ook qua houdbaarheid is hij goed. Een hele dag overleeft hij met gemak. Echt een aanrader, als je het mij vraagt.

The Body Shop BB Creme koop je voor €8.

Heb jij 'em al geprobeerd ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten