zondag 3 augustus 2014

Kiko Cosmetics

In februari ging ik naar Londen en had, zoals vorige keren, een lijstje klaar met wat ik allemaal wilde meebrengen. Buiten het Naked 3 van Urban Decay stond ook Kiko Cosmetics op mijn lijstje. Kiko is een goedkoop make-up merk dat in heel wat landen wordt verkocht (denk maar aan Duitsland, Spanje, Italiƫ, etc.). Via via kwam ik te weten dat er ook een Kiko in Londen zat, en dat in Regent Street. Omdat we nu eenmaal toch in Oxford Street moesten zijn, was de afslag naar Regent Street niet zo heel erg moeilijk: de winkel was snel gevonden ! En er was zoveel keuze ...


Ik bracht allereerst een Waterfall oogschaduw in 219  mee (€8.90). Deze had ik al gespot op de website van Teske . Je kon ze in verschillende kleuren kiezen maar ik ging meer voor een niet-zo-alledaagse-kleur (hoera voor de nudes achter mij te laten!) : rose-gold, een heel populair kleurtje op dit moment. Ik moet eerlijk zijn dat het patroontje in de poeder me ook heeft overgehaald om de oogschaduw te kopen.




Kiko heeft niet alleen Waterfall oogschaduws, ook doodgewone zitten er in het assortiment. Zo bracht ik deze donkerbruine kleur mee, nr. 126 (€2,90), eentje die heel geschikt is voor dagelijks gebruik. Wel : ik dacht dat het een donkerbruine kleur was want toen ik 'em swatchte en aanbracht op mijn oog, was het donkerpaars een geen bruin meer. Wat een verrassing ! Hij is niet compleet mat, er zitten van die zilveren-paarse shimmertjes in.



Een nieuw merk om te inspecteren, een nieuwe kans om lipproducten uit te testen (aangezien lipproducten toch een zekere zwakte van mij zijn...). Ik bracht de Shine Lust Lip tint in een koraal kleurtje mee. Deze is een liquid lipstick (€8,90): de pigmentatie van een lipstick maar de gloss van een lipgloss. Ik moet wel zeggen : wat een kleurafgave ! Ik ben al een tijdje fan van liquid lipsticks, en zo ook van deze. De substantie is hetzelfde als de Catrice Smoothing Lip Polishes : als je 'em aanbrengt, is hij precies wat waterig. Al snel trekt het in je lippen en krijg je een mooie stain. Hij blijft redelijk lang zitten na een gewone maaltijd maar na een vettige hap moet je 'em toch nog eens aanbrengen.




Natuurlijk heb ik deze producten ook gecombineerd met een look :



Kiko is een heel aangenaam merk en dat voor zo’n laag prijsje. Ik ben fan ! Spijtig dat er nog geen echte winkels van Kiko bij ons in BelgiĆ« zijn. Gelukkig heeft Kiko wel een Belgische webshop om die pijn te verzachten.

Heb jij al iets van Kiko uitgeprobeerd?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten