zondag 17 augustus 2014

MAC Cork-Mythology-Folie-Grain

Aangezien er een nieuwe MAC store in Leuven was geopend, moest ik er een bezoekje aan brengen. De winkel is ruimer dan die van in Antwerpen, dus dat is net ietsje fijner. Ik zocht achter een goede blending kleur en zocht samen met de MUA in het oogschaduwassortiment dat MAC te bieden heeft. Daar kwam ik Cork tegen. Maar het bleef niet bij deze ene oogschaduw alleen : ook Mythology, Grain en Folie gingen mee naar huis.


Laten we beginnen met Cork, de oogschaduw waar ik initieel voor ging.  Een goede kleur om uit te blenden, is niet makkelijk te vinden. De MUA vond dat deze perfect bij mij en mijn blauwe ogen pastten.  Het duurde daarom ook niet lang eer ik de beslissing had gemaakt om deze mee naar huis te brengen. Vind ik ‘em nu perfect ? Perfectie bestaat niet natuurlijk, maar ik vind ‘em inderdaad wel geweldig om kleuren mee uit te blenden. Hij is enorm zacht qua textuur waardoor hij aanbrengt zoals geen ander. Laten we zeggen dat de kleur kan beschreven worden als een koele bruine kleur.



Dan hebben we Folie. Deze lijkt heel erg op Embark maar aangezien Embark voor mij niet echt werkt (lees : ik vind ‘em niet echt donker genoeg voor in de buitenste ooghoeken dus gebruik ik ‘em meer wanneer ik smokey eyes maak), was het hoog tijd dat ik een vervanger zocht. En wie zoekt, die vindt ! Folie is een perfecte vervanger maar ... hij is wel ietsje moeilijker om mee te werken. Ik heb weer een ‘MAC Shadowy Lady’ gevoel : de kleur swatcht heel mooi maar eenmaal je ‘em op je oog wilt aanbrengen, blijft de poeder op je kwast zitten. Je moet er dus met leren werken.

Grain - Mythology - Cork - Folie

Grain is een perfecte highlighter. Ik heb niet zo heel veel highlighter kleuren dus ik ben blij dat ik er nu eentje bij heb. Hij heeft een pearly finish en heeft een wit-gele schijn. Heel mooi om onder het wenkbrauwbot aan te brengen. Als laatste hebben we Mythology. Deze was ik helemaal niet van plan om te kopen maar deed het toch maar. Ik vond ‘em namelijk heel mooi en had nog niets gelijkaardigs. Hij zit een beetje tussen koper en roze, wat ‘em toch wel speciaal maakt.



Ik ben heel tevreden met mijn 4 nieuwe aanwinsten. Ze vormen een perfecte combinatie om samen te dragen. Ik heb ze dan voorlopig ook in een quad gestoken om ze dagelijks te gebruiken.

De MAC oogschaduws kan je kopen bij de MAC store voor €13 per stuk.

Welke kleur wil jij graag nog in je collectie ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: