maandag 9 februari 2015

Eerste ervaring : nepwimpers

Dat ik graag experimenteer met make-up looks, dat moet ik jullie al lang niet meer vertellen. Gekleurde looks, neutraal, een felle lip ... Ik kan me er uren mee bezighouden. Iets wat ik al heel lang wilde proberen, waren nepwimpers alleen durfde ik niet goed : het zag er me allemaal zo omslachtig uit. Met de feestdagen begon het te kriebelen om eens nepwimpers aan te brengen want het verandert je look opeens in iets heel glamoureus. Op Kerstmis nam ik me dan ook voor om eens nepwimpers te dragen.


Even een beetje mijn voorgeschiedenis met nepwimpers schetsen: ik kende er niets van, de gedachte dat ik zat te klungelen met de wimpers en lijm bezorgde me al koude rillingen, laat staan dat ik wist welke stijl van wimpers bij mij zouden passen. Ik heb van mezelf al hele kleine ogen en korte wimpers, zodat nepwimpers er al snel heel fake gaan uitzien. Ik keek altijd filmpjes op YouTube over hoe je nepwimpers moest aanbrengen en ik was telkens zo gefascineerd over hoe een look helemaal anders werd. Telkens werd er wel vermeld dat je even moest oefenen met nepwimpers want dat het van de eerste keer niet zou lukken...


Op Kerstmis was het dan zover. Ik gebruikte deze van Eyelure, een van de betere merken die je bijvoorbeeld bij Di kan kopen en die ik door een mini-swap in handen kreeg. Eyelure is een heel bekend merk van nepwimpers dus ik wist dat het van degelijke kwaliteit zou zijn. Deze set komt met een paar nepwimpers en een wimperlijm. Ze hebben van zichzelf al een lijmlaagje maar aangezien dit laagje na een paar keer gebruiken al minder plakkerig wordt en je ze toch nog wilt hergebruiken, is zo'n aparte lijm best handig. Zonder oefening maar met na-apen van wat ik in de filmpjes had gezien, ging ik aan de slag. Ik had niet op voorhand geoefend, zoals dat aangeraden werd in de filmpjes, dus ik vreesde al voor het ergste...



En eigenlijk ging het best makkelijk ! Natuurlijk had ik bij het eerste gebruik de lijm niet nodig, dus de eerste keer was niet zo omslachtig. Maar wat vond ik het mooi ! Ik had opeens wimpers ! Het was wel even een vreemd gevoel, zo nepwimpers op je eigen wimpers, maar dat werd ik al snel gewoon. Ook het afhalen ging heel makkelijk : gewoon wat make-up remover op een wattenstaafje en langs het randje van je wimpers gaan en je kan ze er zo afhalen.

Je kan natuurlijk wel raden wat er daarna gebeurde ? Ja : ik kocht meer nepwimpers. Ik koos wel voor de meest naturelle stijlen aangezien ik het niet té wil maken. Wat ben ik blij dat ik ze nu ook eindelijk kan zetten. Nu wordt elk feestje glamoureus !

Gebruik jij vaak nepwimpers ?

Stay gorgeous !

Anke

8 opmerkingen:

  1. Dat staat jou super mooi jong! Bij mij komt dat al snel onnatuurlijk over, omdat ik van mezelf al lange wimpers heb, die bijgevolgd NOG langer worden! Ma neen, echt! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ma, zo lief ! Jij hebt van jezelf al supermooie wimpers, ik ben jaloers ! Had ik elke dag maar zo'n mooie lange wimpers <3

      Verwijderen
  2. Ze staan je echt super goed en je hebt ze heel goed aangebracht! :D Ik loop wel 100 dagen van het jaar rond met falsies dus voor mij is het ondertussen routine geworden. Mijn favorieten zijn de Ardell Demi Wispies, die zijn er echt extreem natuurlijk uit en zijn flinterdun waardoor ze makkelijk aan te brengen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Amy. Wat een compliment van een pro-gebruiker ! :D Ik heb al veel over die Ardell Demi Wispies gehoord, moet ik toch ook maar eens weten te vinden :D

      Verwijderen
  3. Die nepwimpers staan jou heel erg mooi! Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar eigenlijk zou ik dat beter wel eens doen want ik ben, net als jij, ook niet gezegend met lange wimpers :(.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I feel your pain ! Om het nu elke dag te dragen, vind ik het nog een hele klus. Moet maar een beetje meer oefenen, denk ik :p

      Verwijderen
  4. De false lashes van Eylure zijn van kwaliteit erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik altijd al horen zeggen maar kan het eindelijk bevestigen ! :D Dat smaakt naar meer !

      Verwijderen