woensdag 4 februari 2015

Essence Silky Touch Blushes

Essence producten zijn soms hit or miss: het ene product is echt een wondermiddel, het andere kan je maar beter skippen. Buiten Catrice heeft ook Essence haar assortiment vernieuwd. Ik vond het nooit heel interessant maar deze keer viel mijn oog op deze 2 Silky Touch Blushes. Ik had voordien al wel eens een blush van Essence gekocht maar vond 'em niet schitterend dat ik er toen maar vanaf gebleven was. Nu de kwaliteit van Essence al een stuk verbeterd is, wilde ik deze 2 wel eens een nieuwe kans geven.


Ik vond dus voordien de kwaliteit niet echt schitterend. Het patroontje heeft me dus in eerste instantie overgehaald om de blush toch te kopen. Ik hield mijn hart een beetje vast want hoe zou het met de kwaliteit van deze 2 gesteld zijn ?



De blushes zitten in een doorzichtige verpakking, wat we eigenlijk ondertussen van Essence al gewend zijn : stevig doorzichtig plastic. Daar hou ik wel van, zo kan je de kleur van het product goed bekijken. Maar waar het echt om draait, is de inhoud. Ik koos voor de kleuren Autumn Peach, een prachtige perzikkleur en Life's a Cherry, een koele roze tint. Je krijgt ongeveer 5g per stuk.

Autumn Peach - Life's a Cherry

Qua swatches moet ik ook niet ontevreden zijn.WAT.EEN.PIGMENTATIE ! Vooral bij 'Life's a Cherry' moet je oppassen omdat je al snel zoals een clown er kunt uitzien.  Voor mensen met een ietwat donkerdere huidskleur is deze wel perfect aangezien die mooi tot zijn recht zal komen. Natuurlijk kan iedereen deze blush gebruiken.  'Autumn Peach' is ietsje zachter en geschikt voor de lichte huidjes.

Ik moet het toegeven : ik had niet verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn. Essence heeft duidelijk iets veranderd aan de formulatie want ik ben heel tevreden over deze producten. En wat nog toffer is : zo budgetproof

De Essence Silky Touch Blushes kan je vinden bij Kruidvat voor €2,59.

Welke is jouw favoriet ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Wow, dat had ik echt nooit verwacht, want was vroeger niet zo'n fan van hun blushes. toch maar eens bekijken volgende keer...

    BeantwoordenVerwijderen