vrijdag 13 februari 2015

Formula 10.0.6 Seriously Shine Free Moisturizer

Een goede gezichtsverzorging is de eerste stap naar het bereiken van een mooi canvas voor je make-up. Daarom gebruik ik standaard een dag-en nachtcrème. In mijn Opgemaakt-filmpje kon je onlangs zien dat mijn Garnier Hydra Crème echt tot het laatste werd opgemaakt. Ik had dus nood aan een nieuwe dagcrème. Formula 10.0.6 is nu al een tijdje verkrijgbaar bij de drogist maar ik besteedde er voordien niet echt aandacht aan. Totdat ik 'mat' op de verpakking zag staan. Tja ... met mijn gecombineerde tot vette huid zou dat een wonderproduct moeten zijn ?


Aangezien ik over het merk niets wist, wilde ik eens wat gaan opzoeken. Bijna niets over te vinden, helaas. Het enige wat ik wist te vinden, is dat ze willen streven naar een gezonde en zuivere huid. Aangezien het mijn eerste kennismaking was met dit merk, koos ik voor de Shine Fre Mattifying Oil Free Moisturizer (wat een mond vol!). De dagcrème zit in een knijptube van 75 ml. Wel, echt knijpen moet je niet doen om het product eruit te krijgen aangezien deze er spontaan uitloopt ! Wees dus voorzichtig als je de dop eraf draait, je kan anders wel eens voor verrassingen komen te staan. De dagcrème bevat o.a. Aloë Vera en bamboe-extracten; parfum staat redelijk onderaan in de ingrediëntenlijst, wat betekent dat er niet heel veel van in zit. Dus als je niet echt van sterk geurende gezichtsproducten houdt, dan is deze misschien iets voor jou.


Gezichtsverzorgingsproducten test ik ongeveer een maandje aangezien ik dan een goed idee kan krijgen van de werking ervan en wat het juist voor mijn huid doet. Je huid moet immers wennen aan de nieuwe ingrediënten en kan, in het slechtste geval een allergische reactie geven, variërend van de volgende de dag tot 2 weken na het eerste gebruik. Aan de geur moest ik wel even wennen. Niet meteen de klinische geur van de meeste dagcrèmes, maar een geur zoals in de natuur (kan moeilijk ook anders als het met natuurlijke ingrediënten wordt gemaakt).


Bamboe is perfect om het overtollige vet op je huid te absorberen en was dan ook enthousiast dat het dat ook deed ! Ik gebruikte deze dagcrème gedurende een maand elke dag voordat ik mijn make-up aanbracht. Ik deed mijn gewoonlijke routine zodat ik wist dat, als er een verandering zou zijn aan mijn huid, dat het alleen aan de dagcrème kon liggen. Ik werd aangenaam verrast. Al bij de eerste dag zag ik dat mijn huid langer mat bleef dan bij mijn vorige dagcrème. Op het einde van de dag glansde ik wel maar om al het einde van de dag te halen ... Wat goed! Na een maand te gebruiken, kan ik zeggen dat hij echt deed wat hij beloofde : me mat houden.

De dagcrème is, buiten de geur misschien (maar dat is persoonlijk), een goede toevoeging aan mijn gezichtsverzorging routine 's morgens. Het houdt mijn huid mat gedurende de dag en trekt snel in. Een topper!

De Formula 10.0.6 Shine Free Moisturizer kan je vinden bij Kruidvat voor €7,99.

Heb jij al van dit merk iets geprobeerd ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Ik heb deze gebruikt, maar kon écht niet wennen aan de geur.. Weggegeven..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De geur is idd een struikelblok .. :/ Geraak er ook maar niet aan gewend >.<

      Verwijderen