vrijdag 6 februari 2015

Hoe hou je gekleurd haar gezond ?

Zoals jullie misschien wel weten, heb ik mijn haar gekleurd. Ik ben 20 jaar blond geweest maar had er schoon genoeg van. Ik wilde eens van kleurtje veranderen. Het begon met ombré maar toen kreeg ik de smaak te pakken en ging all out : ik werd brunette. Een beslissing waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad. Ik heb er zoveel complimenten over gekregen, dat ik besliste om nog maar een tijdje brunette te blijven. Je haar kleuren is niet zo heel erg gezond dus een goede verzorging is wel nodig. Welke producten ik gebruik, zie je vandaag !


Allereerst gebruik ik een goede shampoo en conditioner. Ik ben altijd op zoek naar beter maar diegene die ik nu toch al een tijdje gebruik, is de Dove Daily Moisture shampoo en de Organix Macademia Oil Conditioner. Sowieso is iets met Argan of Macademia olie heel goed voor je haar. Het voedt je haar en zal de schadelijke gevolgen van je haarkleuring tot een minimum beperken. Let wel op : niet alle schade zal gerepareerd worden, wat reclames ook beweren. Haar dat dood is, blijft dood ; daar is niks aan te doen. Een goede knipbeurt op tijd en stond is dus nodig.

Heb je nu geen conditioner in huis, dan kan je ook makkelijk zelf een conditioner maken. Het enige wat je nodig hebt, is ... olijfolie ! Masseer het goed in op nat haar, laat het eventjes intrekken (terwijl je een gezichtsmaskertje aanbrengt bijvoorbeeld) en spoel het daarna goed uit. Je krijgt zowat hetzelfde resultaat !



Verder gebruik ik 1x per week ook eens een haarmasker. Normaal kies ik voor een diep voedend masker maar aangezien m'n haar er soms wat dof uitziet, kocht ik deze Elsève Nutri-Gloss. Terwijl je een gezichtsmaskertje ophebt, kan je dit masker 10 minuutjes laten zitten. Zet je favoriete muziekje op, dan zijn die 10 minuten zo om. Tip: gebruik eerst je masker en dan je conditioner. Waarom ? Ik leg het je hier uit.


Als laatste probeer ik warmte op mijn haar zoveel mogelijk te beperken. Als het kan, laat ik mijn haar telkens drogen aan de lucht (bye bye haardroger!). Hoef ik de deur niet uit, dan raak ik mijn stijl-& krultang niet eens aan. Warmte is een grote boosdoener voor je haar : het maakt het droger waardoor het sneller afbreekt. Als ik toch eens beslis om wat warmte te gebruiken, is een goede heat protect wel nodig ! Ik maak een combinatie van de Elnett Heat Protect en de Trevor Sorbie Hi-Shine Serum voor wat extra glans.


Je haar kleuren, is niet gezond maar door de juiste producten te gebruiken; beperk je de schade tot het minimum.

Hoe bescherm jij je (gekleurd) haar ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten