woensdag 11 februari 2015

Inner Beauty : Plastische Chirurgie

Iedereen is mooi op zijn/haar eigen manier. Ben je geen 1,70m? Geen probleem, met killer heels is dat opgelost. Weeg je een beetje te weinig voor jouw gezondheid? Door een beetje meer verantwoordelijk te eten, lukt het je wel om op gewicht te komen. Vrouwen zijn heel kritisch als het gaat over ons eigen lichaam en dat van anderen. Elk nieuw jaar worden er wel beloftes gemaakt zoals 'meer gaan sporten om er fitter uit te zien' of '10 kg afvallen'. Maar wat als het allemaal wat extremer wordt ?


Ik had nog nooit van plastische chirurgie gehoord totdat ik op een site las dat een bepaalde ster iets aan haar borsten had laten doen, omdat ze vond dat ze te klein waren. Haar volste recht natuurlijk; iedereen moet goed in zijn/haar vel zitten, hoe je het ook draait of keert. Verder opzoekwerk leverde mij artikels van liposucties, buikwandcorrecties, botox, ... op. Je kon het niet gek genoeg bedenken of je kon het laten doen om je beter in je vel te voelen. En toen kwam ik op het meest populaire artikel van plastische chirurgie : de ingrepen van Heidi Montag.

Ik gebruikte dit voorbeeld in een presentatie die ik voor mijn klasgenoten van het middelbaar moest geven. Ik liet eerst de linkerhelft zien en vroeg wat er moest veranderen. Niemand vond ook maar iets dat moest gecorrigeerd worden. Toen liet ik ook de rechterkant zien en schrokken ze van het resultaat. In totaal liet ze zo'n 50 ingrepen uitvoeren. Ik oordeel helemaal niet waarom ze het heeft laten doen. Zoals ik al eerder zei : iedereen moet doen wat je gelukkig maakt. Maar moet het streven naar perfectie zo ver gaan? Wat met jongere meiden die haar als voorbeeld zien? Is dit aanzetten tot perfectie ?

Hoe ik erover denk ? Bestaat perfectie wel ? (Ik klink echt als een filosoof met dit soort vragen, haha!) Perfectie is voor iedereen anders waardoor je eigenlijk kan zeggen dat niets perfect is. Als je plastische chirurgie nodig hebt om je gezondheid te verbeteren, dan ben ik het daar volledig mee eens. Maar gewoon dingen veranderen om maar te veranderen ? Nee, dank je. Misschien als ik wat ouder ben, wil ik mijn rimpeltjes wel laten wegwerken zolang het er natuurlijk blijft uitzien (en als ik mijn angst voor naalden kan overwinnen). Want zeg nu zelf : een glad gezicht maar rimpelige handen die jouw echte leeftijd verraden ? Zeg nooit nooit maar het is toch iets om over na te denken !

Wat is jouw mening over plastische chirurgie ?

Stay gorgeous !

Anke. 

1 opmerking:

  1. Ghoh, als het subtiel is dan heb ik er geen problemen mee. Maar al te vaak gaan mensen inderdaad veel te extreem. Denk maar aan Courtney Stodden bijvoorbeeld. Zo jong en helemaal (in mijn ogen toch) geruineerd door plastische chirurgie.

    BeantwoordenVerwijderen