maandag 2 februari 2015

Trend : Liquid Lipsticks

Het was een beetje stiller op trend-gebied aangezien trends komen en gaan. Er was niet echt iets waar ik mijn oog op liet vallen en waarvan ik zag dat het een trend was of ging worden. Maar dat veranderde snel want deze trend is all about the lips ! Lipstick en lipgloss zijn de bekendste make-up producten maar best of both worlds moet ook kunnen, niet ?


Ik heb het natuurlijk over de liquid lipsticks ! Aarzelend kwamen ze in 2014 op de markt. De eerste die ik volgens mij kocht, was de Apocalyps van Rimmel. Ik wist niet goed waaraan ik me moest verwachten, om eerlijk te zijn. Dekking van een lipstick maar de gloss en de substantie van een lipgloss? En wat met de houdbaarheid ? Lipgloss verdwijnt immers veel sneller van je lippen dan een goede lipstick ...



Ik testte de kleur 'Celestial' van Rimmel uit en het verbaasde me hoe gepigmenteerd 'ie was ! Wauw ! Hij had inderdaad de dekking & pigmentatie van een lipstick én de gloss van een lipgloss. Een 2-in-1 product als het ware, zo fijn ! Langzaam begonnen de eerste reviews te verschijnen op verschillende blogs. Andere merken zagen dit enthousiasme en speelden hier ook op in. Niet veel later hadden veel merken een liquid lipstick in hun collectie: YSL, Smashbox tot NYC, Kiko ...

Celestial (Rimmel) - Pink Pong (Bourjois) - Smooth Berry (Essence) - Fidi Fuchsia (NYC)

En de hype is nog niet gaan liggen. Ondertussen blijven er maar merken uitkomen met varianten van deze lipproducten. Ik moet toegeven dat ik al eens sneller naar mijn liquid lipsticks grijp dan naar een gewone lipstick/lipgloss. Het is gewoon zoveel makkelijker ! Natuurlijk heb je onderling nog grote verschillen : bij het ene merk is de houdbaarheid wat minder, bij de andere is er maar een beperkte kleurselectie, ... Toch denk ik dat het een tijdje zal duren eer deze trend gaat liggen en dat vind ik helemaal niet erg !

Wat denk jij van deze trend : hot or not ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Niet meteen iets voor mij, hoewel ik die van Essence heb en daar heel content van ben :)

    BeantwoordenVerwijderen