maandag 2 september 2019

Wat ik aan mijn lichaam zou willen veranderen

Voor iemand dat over body positivity schrijft, is dit wel een heel controversieel topic om over te schrijven. Echter denk ik wel dat we allemaal eens schuldig zijn aan het idee om iets aan ons lichaam te veranderen. En in tijden van nu, waar plastische chirurgie al lang geen taboe meer is, vind ik dat er ook best over nagedacht mag worden. Want idealiter zou ook ik aan mijn lichaam dingen willen veranderen.


Het wordt ons aangeleerd dat we blij moeten zijn moet hoe we eruit zien, dat we moeten zorgen voor het lichaam dat we gekregen hebben. En dat is ook zo. Hoe we eruit zien, definieert ons niet als persoon. Don't judge a book by its cover. Maar dat betekent niet dat we geen moeite mogen doen voor onszelf en dat we onszelf daarom moeten verwaarlozen.

Ik was nooit echt tevreden met hoe ik eruit zag. Ik heb heel mijn leven een maatje meer gehad, vond mijn lichaamsdelen niet in proportie. Twee jaar geleden ben ik dan ook met fitness gestart en sindsdien voel ik mij al heel wat beter in mijn vel (niet gezegd dat sommige dagen nog wel eens kunnen tegen steken als ik in de spiegel kijk). Het is waar wat ze zeggen : door een routine op te bouwen, zie je sneller verschil. Uiteraard zijn er dagen bij waar ik gewoon in de zetel wil neerploffen en niets wil doen en dat is oké. Zolang er maar een balans is. Maar net door de fitness is mijn lichaam wel wat veranderd. Het logische gevolg is dat ik al 2 kledingmaten kleiner zit (waar ik bijzonder fier op ben!). Het is vooral nu wat er onder de kleren zit, dat mij niet echt aan staat.


Mijn buik is altijd mijn probleemzone geweest. Als er dus iets is wat ik zou willen veranderen, is het mijn buik wel. Broeken passen was een hel vroeger, bikini's droeg ik nooit : ik had er gewoon geen figuur voor. Ondanks dat ik nu regelmatig de fitness induik, merk ik dat mijn buik het moeilijkste deel van mijn lichaam is om te trainen. Ik zie veel sneller verandering in mijn armen of achterste, dan mijn buik en dat werkt soms heel demotiverend. Uiteraard heeft alles zijn tijd nodig maar als ik het met een vingerknip kon veranderen, dan deed ik het meteen.

Daarnaast - en wat ook te verwachten was - zijn mijn borsten. Borsten bestaan vooral uit vetweefsel. Drie maal raden waar het vet het eerste verdwijnt als je sport ? Juist ja ... Ondertussen zit ik aan een cupmaat kleiner en dat is op zich niet zó erg (ik had al heel wat om mee te werken in het begin, een maatje minder is nog altijd oké). Het is vooral de vorm waar ik niet zo gelukkig meer mee ben. Zwaardere borsten hangen al snel maar als je dan ook nog eens cupmaat zakt, dan valt het eens zo hard op als je in de spiegel kijkt. Een goede ondersteunende BH is daarom een must ! En dat is net het ding. Afgelopen zomer waren vooral kleedjes en topjes in de mode waar je geen BH onder moest dragen. Die heb ik links moeten laten liggen aangezien ik dat wel MOET, het ziet er anders niet uit. Het liefst zou ik een borstlift laten doen zodat ze op een mooie positie staan, zit het inmiddels wel te overwegen. Ik laat uiteraard niet zomaar in mijn vel snijden, eerst wat research doen.

Voor de rest is er uiteraard nog werk aan de winkel, het is allemaal nog niet zo afgetraind zoals ik zou willen. Mijn armen mogen gerust wat strakker, mijn billen mogen gerust nog wat meer gelift worden. Dus ik blijf hard werken in de fitness en eet zo gezond ik kan. En een klein beetje vooruitgang is beter dan geen vooruitgang, toch ?

Zou jij iets aan je lichaam willen laten veranderen ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Heb je youtube kanaal net gevonden via je nagellak stash collectie van 2015! Je lijkt me echt een schat van een vrouw. Zelf zit ik ook zo raar in mijn vel vanwege mijn overgewicht. niet heel veel maar toch een bmi van 26. Graag zou ik ook dan plastische chirurgie ondergaan omdat mijn peer vorm niet echt helpt. ben verder benieuwd naar het vervolg van jou :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat is al een filmpje van heeeel lang geleden, haha ! Je bent mooi zoals je bent maar als je je zelf daardoor beter zou voelen, moet je dat vooral doen. De middelen zijn er, je kan er gebruik van maken. Ik push uiteraard niemand om onder het mes te gaan maar als je je daarna beter en zelfverzekerder erdoor gaat voelen, dan steun ik je 100%.

      Verwijderen