vrijdag 29 juni 2012

Weten wat je wilt in het leven

‘Life is too short to worry about stupid things’ Mooie quote, hé? Vind ik ook. Telkens wanneer ik het wat moeilijk heb, denk ik aan dit gezegde en denk erover na. Hoeveel waarheid kan er toch zitten in dat ene kleine zinnetje? Genoeg, als je het mij vraagt. Ik ben tegenwoordig met zoveel dingen bezig, dat ik het soms wat moeilijk heb. Niet alleen moet al het werk gedaan zijn, ook contacten met vrienden en familie moeten onderhouden worden… En dat is niet altijd even gemakkelijk.


Buiten bloggen heb ik mijn opleiding die enorm veel tijd kost. Ik wist dat naar de universiteit gaan moeilijk was, het is immers niet te vergelijken met de middelbare school. Maar het is een richting die ik echt enorm graag doe, dus buiten al dat werk dat ik erbij krijg, hoor je mij niet klagen. 

Bloggen is voor mij een hobby geworden waar ik veel tijd in steek. Begrijp me niet verkeerd : ik mis het bloggen bijvoorbeeld wanneer ik moet studeren voor de examens of wanneer ik op reis ben (en ik mijn laptop niet kan meenemen). Dan wil ik gewoon aan mijn blog werken maar ik KAN het dan even niet. Ik ben dan maar al te blij wanneer dat allemaal gedaan is en dat ik met frisse moed weer kan beginnen typen en reviewen. Alleen kost het me ook veel tijd (maar dat vind ik helemaal niet erg!). 

Om op dit onderwerp nu verder te gaan : ik wist al van in het begin wat ik wilde en dat ik er keihard voor moest knokken. Bij mij thuis werd er altijd gezegd dat je, als je iets wilt bereiken in het leven, je er ook voor zal moeten werken. Ik kan mijn ouders geen ongelijk geven. Ik wist dat ik universiteit wilde doen, en meteen wist ik dan ook dat het tijdrovend zou zijn en dan ik er me 100% moest voor inzetten. Geen probleem, motivatie genoeg. Na de universiteit wil ik naar Amsterdam om mijn master in Forensische Wetenschappen te halen. Het is altijd een droom van mij geweest om deze richting te doen. Als ik het dan nog eens mag doen in het buitenland ... That's twice as fun! Echter wel gemakkelijker gezegd dan gedaan : je moet weet ik wat allemaal doen voor je zelfs daar maar binnengeraakt! Dus ja, … Alweer zal er geknokt moeten worden voor iets dat ik wil. 

Als je weet wat je wilt in het leven, dan heb je aan motivatie geen gebrek. Je laat je niet te snel ontmoedigen wanneer je echt een doel voor ogen houdt. Weten wat je wilt in het leven, is uitkijken naar de toekomst en nieuwsgierig zijn naar wat je allemaal te wachten staat. Of het nu op professioneel vlak is, op vlak van relaties of familie, persoonlijk ... Het voelt zalig aan als je datgene doet waar je zeker van bent dat je daarvoor 'bestemd' bent !

Wauw, wat een filosofische tekst! (Ik zeg het je, ik heb te lang met mijn neus in de boeken gezeten, haha!) Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad. Morgen terug beauty à volonté ! 

Stay gorgeous ! 

Anke

1 opmerking:

  1. Prachtige quote!
    Er schuilt inderdaad veel waarheid in en dat kan ik als ras-echte piekeraarster beamen!
    Ik denk dat ik deze ook maar in mijn achterhoofd houd voor momenten dat ik het even moeilijk heb.
    Hier zeggen ze altijd, als je in je dromen gelooft kan je alles waarmaken.
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen