maandag 8 oktober 2012

New in : True Blood

Lezen is, naast beauty, een van mijn favoriete hobby’s. Gewoon lekker wegdromen in een wereld waar alles mogelijk is. Ik heb al heel wat boeken gelezen (om niet te zeggen dat mijn boekenkast de laatste tijd uitpuilt). Onlangs kreeg ik een mailtje van ECI om te zeggen dat ik nog steeds geen boek had besteld voor dit kwartaal. Daar bracht ik eens snel verandering in en bestelde deze 2 boeken van de serie True Blood.

 

True Blood was en is nog steeds een grote hype. Nu de afleveringen al een tijdje op TV verschenen, vond ik het toch wel eens tijd dat ik me in deze serie eens ging verdiepen. Met de Vampire Diaries was ik al mee, maar deze keer wilde ik dat wel zijn met True Blood. 

Date met  de dood 

Bill Compton, de vampier op wie Sookie Stackhouse razend verliefd wordt, houdt er een griezelig stel vrienden op na van wie wordt gefluisterd dat ze voor een moord niet terugdeinzen. Als opeens een van Sookies collega's wordt vermoord, kijken alle ogen dezelfde kant op, naar Bill, en is het voor de hand liggend dat Sookie wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen zijn. Want voor alle betrokkenen is duidelijk: Bill Compton is een man met een duister geheim. 

Levend dood in Dallas

Het zit Sookie Stackhouse niet mee. Eerst wordt haar collega vermoord en dan ontmoet ze een beestachtig wezen dat haar vergiftigt. Gelukkig zijn de onsterfelijke vampiers er nog, van wie er een het gif uit haar wond zuigt en haar leven redt. Dus als een van hen haar om een tegenprestatie vraagt, namelijk een misdaad oplossen, kan Sookie niet anders dan toestemmen, op één voorwaarde: als de daders worden gevonden en het zijn mensen, moeten de onsterfelijken ze met rust laten. Dat is gemakkelijker beloofd dan gedaan...

Beiden lijken me heel interessant, al doet de vampierskwestie me denken aan Twilight. Ik ben er alleszins ontzettend benieuwd naar. Nu de regenachtige en koude dagen toch een feit zijn, is er niets knusser dan lekker met een dekentje en een tas thee in de zetel kruipen met een goed boek. Er is toch iets goed aan de herfst. 

Heb jij deze boeken al eens gelezen ? Zo ja, wat vond je ervan ? 

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten