woensdag 3 oktober 2012

Tip van de Week : Blotting Paper

Een vette huid hebben is geen pretje. Ook al gebruik je producten voor dit huidtype, de kans is groot dat je gedurende de dag gaat blinken (en geloof me, ik weet waarover ik het heb). Vooral de T-zone (voorhoofd, neus en kin) is daar heel gevoelig voor. En omdat je toch niet heel de dag door kan bijpoederen, is er een betere oplossing : blotting paper !

Je huid maakt gedurende de dag talg aan waardoor je huid vet wordt. Bij de ene gebeurt dat meer dan bij de andere. Daardoor gaat je huid blinken als een spiegel. Niet echt aantrekkelijk, toch ? Blotting paper is de ideale oplossing daarvoor ! Wat zijn dit ? Dit zijn kleine papiertjes die vet absorberend zijn. Je moet gewoon even over je gezicht wrijven ermee en het papiertje absorbeert al het overige talg. 

Geen tijd om bij te poederen ? Nu bestaat er ook al een tijdje blotting paper met poeder ! Je hoeft geen compact poeder en kwast meer mee te zeulen, een papiertje is meer dan voldoende. Gewoon wrijven : het absorbeert niet alleen de vettigheid maar het laat ook een laagje poeder achter zodat je weer helemaal gematteerd bent.

Waar kan je dit vinden ? Wel, elk merk heeft zo wel zijn eigen blotting papers. Kijk even bij de huidverzorging. Vind je daar niets, dan kan het goed zijn dat het bij in het rek van de make-up ligt. Vinden zal je ze alleszins doen ! 

Gebruik jij blotting paper ? 

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Nog nooit echt gebruikt eerlijk, mijn vette huid begint meestal pas te glimmen als school voorbij is, ik denk dat ik van geluk mag spreken op dat vlak :)

    BeantwoordenVerwijderen