vrijdag 2 augustus 2013

Wat is teveel make-up dragen ?

Waarom draag jij make-up ? Om je beter in je vel te voelen ? Om je oneffenheden wat bij te werken ? Of omdat je je zonder make-up niet goed voelt ? Het zijn maar een aantal redenen waarom meisjes (en sommige jongens) make-up dragen. Make-up is een mooi product om je natuurlijke schoonheid in de verf te zetten. Maar wat als je ermee begint te overdrijven ?

 


Ingrid aka MissGlamorazzi zei ooit eens in een video : ‘Make-up is a supplement, not a requirement’. Ze heeft niet meer dan gelijk.
Heb je hoge jukbeenderen ? Een highlighter kan deze nog eens extra benadrukken. Volle lippen ? Een felle lipstick en BAM, ze staan volledig in de aandacht. Soms kan een klein beetje genoeg zijn om je gezicht te laten stralen. Een nachtje uitgeweest en wordt je ’s anderdaags bij het verjaardagsfeest van je nichtje verwacht ? Wat concealer allemaal niet kan doen. Daarom is make-up zo leuk !
 

Als ik uitga, gebruik ik natuurlijk ook wat meer make-up. Een beetje meer poeder dan gewoonlijk om het glimmen tegen te gaan, een beetje meer blush voor als er foto’s zouden getrokken worden,... maar bij sommige meisjes gaat het er echt over. Cakey face, zwarte smokey eyes, nude lippen met een paarse lipgloss... Het is me wat. Ik ga niet zeggen wat een ander moet doen en laten (zeker niet!). Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt maar eerlijk ... de schoonheid is ver te zoeken. De lagen liggen er zo dik op dat ik het liefst uit de buurt blijf.  
 
Dus nu vraag ik aan jou : wanneer zeg jij: ‘Ik heb teveel make-up op.’?
 
Stay gorgeous ! 
 
Anke

0 reacties:

Een reactie posten