zondag 26 oktober 2014

Resultaten enquête

De enquête werd een paar dagen geleden afgesloten. Ik was heel benieuwd naar de uitkomst! Zo'n enquête houden 1x per jaar, vind ik belangrijk : zo weet ik of ik nog juist bezig ben en ik jullie tevreden hou ! Dus vandaag : de resultaten van de enquête !


In totaal hebben zo'n 52 mensen meegedaan, dat apprecieer ik enorm ! Het is enorm leuk dat zo veel mensen hieraan wilden meedoen. Ok, let's start !

1. Hoe oud ben je ?
Allereerst wilde ik weten hoe oud iedereen was. Zo kan ik mij beter richten op bepaalde doelgroepen. 71% is tussen 20 en 25 jaar oud (ongeveer mijn leeftijd!), 14% is van 25-30 jaar en 10% is ouder dan 40. Een hele goede variatie, vind ik. Zo kunnen we van elkaar veel leren.

2. Hoe heb je PfB gevonden ?
Ook een belangrijke vraag, vind ik. 73% kwam op aanraden van iemand via mijn blog. Wat leuk ! Zowel via social media als toevallig was het fifty-fifty.


3. Hoe lang volg je me al ?
Ik was wel eens benieuwd hoelang jullie al met me mee gingen in dit avontuur. 60% volgt me al tussen de 1 à 2 jaar, zo'n 40% is er dit jaar bijgekomen. Ik zou zeggen : 'Welkom!'.

4. Op welke social media volg je me ?
Ik probeer op alle social media even actief te zijn omdat ik weet dat niet iedereen ALLE social media heeft. Onlangs heeft PfB ook een eigen Facebookpagina gekregen en dat is eraan te zien : 60% volgt me op Facebook, 30% op Instagram en 10% op Twitter. Bloglovin staat op de laatste plaats met 5%.

5. Wat vind je het leukste om op PfB te lezen ?
Nu komen de interessante vragen aan de beurt. Dit gaat meer over de inhoud van de artikels. Ik kan niet iedereen tevreden stellen, dat gaat nu eenmaal niet. Maar ik probeer sowieso rekening mee te houden met jullie voorkeuren van artikels. Wat sprong er nu uit ? 85% leest heel graag persoonlijke artikels (Snapshots, Inner,...). Dat had ik niet verwacht maar het is heel leuk om te zien. Ik weet dat jullie graag 'meer' zien dan alleen de artikels, ik ben ook altijd heel nieuwsgierig naar wat de bloggers doen in hun dagelijkse leven. Daarom zijn Snapshots zo handig. Reviews staan op de 2de plaats, als 3de staat nagellak.

6. Wat moet er meer op de site komen?
Stipt op 1 : meer shoplogs ! Jullie zijn vanaf nu mijn uitvlucht om meer te gaan shoppen, haha ! Shoplogs zijn enorm leuk om te filmen en dat valt bij jullie blijkbaar ook wel in de smaak. Als 2de staan ook hier weer de reviews, met als 3de persoonlijke dingen. Filmpjes en nagellak zijn weer gelijk verdeeld en staan op de 4de plaats. Hier werd als suggesties gegeven : opgemaakt, kookfilmpjes en opruimfilmpjes. Ik heb een hele tijd opgemaakt-filmpjes gemaakt maar ik had de indruk dat niemand daar echt op zat te wachten. Blijkbaar is er toch wel vraag naar. Vanaf nu hou ik weer mijn opgemaakte producten bij !


7. Wat vind je van de kwaliteit van de foto's ?
Kwaliteit is prioriteit. Ik wil dat alles zo goed mogelijk eruitziet, gefilmd en ge-edit is in hoeverre dat het dan ook kan. Foto's zijn toch telkens een groot onderdeel van de artikels en ik vind het dan ook belangrijk dat ze van goede kwaliteit zijn. Jullie zijn het met me eens !

8. Wat vind je van de inhoud van de filmpjes ?
Voor deze vraag had ik wel wat schrik aangezien het tegenwoordig moeilijk is om creatief uit de hoek te komen. Er staan al zoveel filmpjes op YouTube dat het lastig is om er nu nog uit te springen. Ik doe mijn best om de filmpjes zo leuk mogelijk te maken (vooral die routinefilmpjes zijn enorm leuk om te filmen!). 71% van jullie vonden de filmpjes leuk, 42% vond ze origineel & creatief.

9. Wat vind je van de persoon achter de site?
Ook hier hield ik mijn hart een beetje vast. Je schept namelijk een bepaald beeld op internet van jezelf maar er zijn maar weinigen die echt weten hoe ik ben. Van deze uitkomst verschoot ik wel even : IEDEREEN (100%!) vind mij vriendelijk en behulpzaam. Ik zou liegen als ik me niet een klein beetje gevleid voel. Dank je wel daarvoor ! Zoals ik al zei : ik kan niet voor iedereen goed doen, maar ik doe mijn best. 60% vind me ook eerlijk, daar draait het op PfB toch ook om. Ik zal nooit een product aanraden als ik het zelf niet goed vind. Ik zal nooit dingen publiceren waar ik zelf niet 100% achter sta. Eerlijkheid gaat boven alles. Dank jullie wel voor het vertrouwen.

10. Suggesties/commentaar/... ?
Dit is misschien wel de belangrijkste vraag van allemaal. Jullie konden je hier uitleven ! Velen zeiden dat ik zo verder moest doen zoals ik bezig was en dat vind ik enorm hartverwarmend. Ik probeer altijd nieuwe dingen uit (zelfs tot Halloween tutorials toe, haha!) en ik doe mijn best om er telkens wat van te maken. Iemand anders vroeg of ik vanaf nu de artikels niet kon plaatsen om 9h in plaats van 10h. Dat kan ik inderdaad wel doen ! Ik vond 10h altijd zo'n mooi uur om te posten aangezien het artikel dan midden in de voormiddag verschijnt. Maar voor de vroege vogels is dat inderdaad wel een nadeel. Dus vanaf nu : artikels om 9h !

Dank jullie wel om mee te doen aan deze enquête, ik heb er enorm veel uit geleerd. You're the best !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten