zondag 7 december 2014

ELF 'Turks & Caios'

Eyes Lips Face (afkorting : ELF) is een heel goedkoop make-up merk. Sommige producten zijn niet helemaal dat maar soms zitten er van die producten tussen waarvan je zegt : 'Wow, en dat voor zo weinig geld?'. Iets dat ik al vaker heb zien terugkomen op verschillende blogs of filmpjes, is dit Highlighting en Contour Kit. Ik nam de kleur 'Turks & Caios' aangezien de anderen precies wat te licht waren voor mijn huidskleur.



De beauty addicts onder ons weten waar dit doosje op trekt : het NARS duo met bronzer 'Laguna' en 'Orgasm' blush. Aangezien NARS niet zo makkelijk te verkrijgen is in Belgiƫ en, om eerlijk te zijn, het ook een beetje een prijzig product is, vond ik deze van ELF een goed alternatief. Je hebt een paar varianten van deze Contour & Highlighting Kit, 'Turks & Caios' is de donkerste die beschikbaar was. Als ik een lichtere variant had genomen, dan zouden de kleuren niet te zien zijn op mijn huid.



Deze kit bevat een highlighter en een bronzer. Toen ik het doosje opendeed, viel het mij wel op dat de highlighter redelijk donker is. Donker genoeg dat je het zelfs als een blush kan gebruiken. De bronzer is spijtig genoeg niet helemaal mat (wat wel zou moeten zijn als je ermee contourt) maar is wel bruin ! Sommige goedkopere bronzers zijn al snel te oranje waardoor je ze niet echt kunt gebruiken (of je wilt er als een oempaloempa uitzien ...).


De poeders zelf zijn allebei zacht, misschien wel een beetje te zacht dat ze makkelijk afbrokkelen. Maar wat me het meest opviel : wat een pigmentatie ! Je moet de poeders maar heel lichtjes aanraken en je hebt meteen genoeg om je hele gezicht te doen. I'm not kidding, wauw !

Links : geen contour aangebracht - Rechts : contour aangebracht

Rechts zie je inderdaad dat er een goede contour is getrokken en dat met lichte hand ! Je moet echt enorm voorzichtig zijn want anders breng je al gauw teveel aan en kan je het moeilijk uitblenden. De highlighter zie je jammer genoeg niet terug als blush, ook al leek hij zo donker in de pan. Ik zie niet meteen zoveel verschil met de linkse foto, de highlighter val niet zo goed op op de foto. In het echt zie ik wel een mooie glow.

Het ELF Contour & Highlighting Kit kan je bestellen op de site van Eyes Lips Face voor €4.

Wat vind jij : het bestellen waard ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten