zondag 19 april 2015

Ervaring : gelnagellak

Nagels lakken, is een wekelijkse bezigheid. Mijn nagellak blijft op zijn best 4 dagen goed zonder chips maar op het einde van de week moet ik 'em toch vervangen. Is helemaal niet erg, genoeg kleurtjes om uit te kiezen. Er werd mij een tijdje geleden aangeboden om mijn nagels in de gel te zetten. Niet echte gelnagels, gewoon gelnagellak over mijn nagels heen. Ik had al veel gelezen, wist dat het ongeveer 3 weken goed bleef zitten. Tja, I got tempted en wilde het wel eens uitproberen. Vandaag lees je mijn bevindingen over gelnagellak !


Ik had voordien nog nooit iets met gelnagellak geprobeerd, het was voor mij de eerste keer. Het merk dat werd gebruikt, was van Pink Gellac en kwam van deze site. Ik koos voor een zwarte kleur aangezien dit bij alles past (jep, kleur van de nagels wordt gematcht met kleding, haha!). Eerst gebruik je een soort base coat, om je nagels te beschermen en om zo de gel beter grip te laten krijgen op je nagels. En hup, de UV-lamp in. Daarna kies je je kleurtje. Afhankelijk van hoe goed de dekking is, kan je 1 of meerdere laagjes aanbrengen met telkens een minuutje in de UV-lamp. En dan hup : de top-coat erop. Wat een glans !

Het voelde raar aan om direct aan je nagels te kunnen komen nadat je onder de UV-lamp bent geweest. Ik ben gewoon om met mijn handen te fladderen (denk maar aan : willen vliegen maar niet kunnen) totdat mijn nagellak min of meer droog is. Dat is hier niet het geval : de gel verhardt gewoon onder de lamp waardoor je direct een volgende laag kan aanbrengen. Wel moet je even uitkijken als je naast je nagels met gel lakt : wanneer je dan onder de UV-lamp gaat, verhardt dit ook mee zodat je het er helemaal niet meer afkrijgt. Voorzichtig zijn is dus de boodschap !

Net gedaan

Na 2,5 weken

Nu de test : bleef de gelnagellak 3 weken goed zitten? 3 weken heeft hij spijtig genoeg niet gehaald maar 2,5 week ZEKER ! Niet alleen kreeg ik last van 'uitgroei' (mijn nagels groeien nu eenmaal enorm snel) maar ook kwamen de zijkanten wat los. Ik zat die 3 weken in het labo wat wil zeggen dat ik veel in contact kwam met water en handschoenen, wat op zich niet zo heel goed is voor je handen. Dus 2,5 week is absoluut niet slecht! Na 2,5 besloot ik dus om de nagellak eraf te halen. Hoe ? De zilverpapier truc, deze kan je hier terugvinden. De nagellak bleef niet in het zilverpapier zitten zoals in het filmpje maar de nagellak kon zo wat losweken zodat je eigenlijk heel makkelijk het er kon afhalen. Nadien je nagels goed verzorgen met handcrème en nagelriemolie aangezien de nagellakremover de huid rond je nagels heeft uitgedroogd!

Voor herhaling vatbaar ? Ja ! Heerlijk dat een manicure voor 2,5 tot 3 weken goed blijft. Op het einde wilde ik wel weer eens van kleurtje veranderen maar als je daar niet zo'n nood aan hebt, is gelnagellak helemaal voor jou ! 

Heb jij ervaring met gelnagellak ?

Stay gorgeous !

Anke

4 opmerkingen:

  1. Welke set heb jij? Ik wil dat al super lang eens doen, maar heb er het geduld niet voor :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De L starter set, bevat zowat alles wat je nodig hebt als je het voor de eerste keer eens wilt proberen. Een aanrader ! :D

      Verwijderen
  2. Ik heb zelf de Sensationail set liggen, maar mijn nagels lijken er te zwak voor te zijn wanneer ik het eraf haal. Heel erg jammer, want ik ben weg van de finish en het feit dat het zo lang blijft zitten! Misschien haal ik hem deze week nog eens boven! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar zo af en toe ... ? :D En je moet zo goed als 3 weken niet aan je nagels denken :p

      Verwijderen