vrijdag 5 augustus 2016

Summer Essentials 2016

Summer essentials. Het is voor iedereen anders. Ik heb nog nooit zo’n soort blogpost gemaakt maar het leek me wel leuk om dat eens te doen. De zomer zit al in de helft maar ik wou pas een essentials artikel maken als ik ook echt het gevoel had dat ze wat bijgedragen hadden de eerste zomermaand. Handcrème is goed om te gebruiken maar dat is niet zo voor een hele maand. Wél zijn er andere producten die interessant zijn en die ik wel in juli (en waarschijnlijk ook in augustus) heb gebruikt en zal blijven gebruiken. 


Waar starten we ? De maand juli heeft een aantal prachtige dagen geteld. Zo'n dagen waarop je zat te puffen van de warmte en waar alle verkoeling welkom was. Ik zit heel de dag in het labo en zie dus zo bleek als iets. Als de zon dus scheen, ging ik er maar al te graag middenin zitten. Een goede bescherming tegen de zon was dus wel nodiig ! Wij gebruiken thuis al jaren Nivea Sun Protect om ons in te smeren, ik heb het nooit anders geweten. Het enige nadeel? The sticky mess after. Gelukkig bestaat er tegenwoordig een spray om je in te smeren. Even spuiten, goed inwrijven en je bent beschermd. En het voordeel: geen plakkerige toestanden meer. Ik heb zelf een hoge factor nodig aangezien ik redelijk snel verbrand (en dan nog valt het niet helemaal uit te sluiten dat ik een paar rode verbrande plekken krijg, haha!).

Je huid is 1 ding, maar wat met je lippen ? Ja, die kunnen ook verbranden (en geloof me: dat is absoluut geen aanrader). Een goede verzorging en bescherming voor de lippen is dus ook nodig. Mijn Carmex is daar ideaal voor. Normaal breng ik deze aan voor ik ga slapen, zeker in de winter als mijn lippen helemaal droog en kapot zijn. Hij is enorm hydraterend en kan in de zomer - als je zelf geen al te droge lippen hebt - soms teveel zijn. Ik dep 'em het liefst en voorzie zo mijn lippen van een dun laagje lippenbalsem.



Buiten een boek, zonnenbril en muziek zal je me ook altijd met een fles water vinden; zowel eentje om te drinken als om op je gezicht te sprayen. Als het écht warm is, kan zo'n watermist een beetje voor afkoeling zorgen. Vroeger was het nogal moeilijk te vinden, zo'n sprays, maar tegenwoordig kan je ze bij de grotere supermarkt wel vinden. Wat met make-up ? Het liefst ga ik make-up loos door het leven als het zo warm is maar op een mooie zomerdag waar je gezicht niet afsmelt, wil ik toch dat mijn wallen wat weggewerkt zijn. De naam is er ondertussen al afgesleten (dus je moet niet vragen hoe goed ik 'em al gebruikt hebt) maar de Fit Me concealer van Maybelline staat nog altijd stipt op nummer 1. Ik heb 'em al vaker in video's gebruikt en hij blijft gewoon de beste. Te koop bij Kruidvat en dat voor een schappelijk prijsje. Do I need to say more? En natuurlijk mag ik ook hét product van deze zomer niet vergeten: highlighter. Geen 100 lagen zoals we verschillende video's hebben zien passeren maar een subtiel glansje op de juiste plaatsen maakt je verschijning zoveel zomerser. Door de jaren heen ben ik mijn MAC Soft & Gentle highlighter blijven gebruiken maar recent ben ik naar de Catrice Prime & Fine Highlighter overgestapt. Ik was vergeten hoe mooi ik 'em vond en ben 'em weer met veel plezier beginnen gebruiken. En de nagels kan ik ook niet overslaan. Mijn kleurtje voor deze zomer? Olé Caliente van Essie; een knalkleur. Buiten de kleur lakt het ook nog eens heel fijn en droogt het snel. Een win-win situatie dus !

Wat zijn jouw summer essentials ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten