maandag 5 december 2016

Welke make-up producten heb ik het meeste gebruikt?

Ik zit hier nu bijna 4 maanden en ik moet zeggen: ik heb nog nooit zo lang dezelfde producten gebruikt, haha! Ik heb thuis natuurlijk mijn hele make-up collectie en wissel graag af. Niet 1 dag is hetzelfde, mijn make-up daarom ook niet. Ik heb graag keuze, wissel graag af met kleuren en natuurlijke tinten en ook de lipkleur zijn (bijna) nooit hetzelfde. Natuurlijk: toen ik naar de andere kant van de wereld vloog, kon ik mijn hele make-up collectie niet meenemen (dat zat ik snel boven mijn 23 kg, haha!). Ik moest dus een beperkte selectie meenemen,  de basics van de basics. Zoals ik al eerder zei, loop ik hier niet met een full face make-up rond, nog steeds niet trouwens (mijn slaap is net ietsje te belangrijk). Er zijn dus producten die ik meer gebruik dan anderen. Wil je weten welke ?



Bij speciale gelegenheden (lees: Thanksgiving) heb ik al wel eens een full face gedragen en dan gebruik ik ook echt ALLES. Even weer helemaal mezelf zijn, als zeg ik het zelf, haha! Ik weet uiteraard dat make-up veel kan doen maar telkens verschiet ik er toch een beetje van hoeveel het met me doet (en hoeveel beter ik eruit zie.. Oeps!). Tijdens de weekenden komt er geen make-up aan te pas, tenzij er iets te doen is. Maar gedurende de week worden de productjes wel intensief gebruikt.



Mijn wenkbrauwen kunnen niet zonder mijn Catrice wenkbrauwkitje. Ik gebruik het al jaren, heb het nog nooit met iets afgewisseld omdat ik het zó goed vind. Het brengt makkelijk aan, blijft goed zitten en het transformeert mijn wenkbrauwen naar next level. Ik had nooit echt lichte wenkbrauwen, ook al was ik blond maar nu ik brunette ben, moet ik ze toch even extra in de kijker zetten. Je wenkbrauwen framen je gezicht, een beetje onderhouden en bijtekenen is dan maar een kleine moeite. Mijn Urban Decay 24/7 oogpotlood gaat er anders ook goed door. Mijn ogen zijn op zich heel klein dus zwart oogpotlood op mijn onderste waterlijn zou mijn ogen nóg doen verkleinen. Oplossing? Eyeliner op mijn bovenste wimperrand! Het klinkt misschien raar en helemaal het omgekeerde effect maar het maakt je ogen echt groter.

Omdat ik niet wil dat mijn eyeliner gaat smudgen gedurende de dag, ga ik er nog even over met 'Overdone' van het Urban Decay NAKED Basics 2 palette. Het oogpotlood van Urban Decay staat erom bekend om muurvast te blijven zitten eenmaal aangebracht maar het is een routine die er bij mij in zit. Ik heb al slechte ervaring gehad met andere oogpotloden, ik neem liever het zekere voor het onzekere. Als laatste wissel ik eigenlijk gemakklijk mijn lipproducten af maar diegene die ik echt intensief gebruik de laatste tijd, is Colourpop 'November'. Blijft goed zitten eenmaal opgedroogd, brengt gemakkelijk aan en is een fantastisch kleurtje om overdag te dragen. Grote fan hier!

Zoals je kan zien: geen foundation, geen blush, geen oogschaduw. Ik hou het simpel wat mij 1) veel tijd bespaart in de ochtend en 2) ik gewoon wat langer kan slapen, haha ! Het moet niet altijd moeilijk zijn en zo kan het immers ook: lekker snel en simpel.

Welke producten ben jij intensief aan het gebruiken?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten