vrijdag 18 januari 2019

Mijn Low Buy Beauty jaar

Voor deze blogpost werd ik geïnspireerd door Emma van The Imagepartner die deze video maakte. Ik herken mezelf helemaal in haar. We zijn beiden beauty lovers die niet kunnen weerstaan aan mooie producten maar waar we eigenlijk - om eerlijk te zijn - toch lades genoeg van hebben. Ik wil daarom meedoen aan een Low Buy Beauty jaar.


Ik kan het niet ontkennen : ik heb een Alex kast vol met producten (mijn make-up collectie filmpje liegt er ook niet om). En al probeer ik graag nieuwe producten uit (hey,  beautyblogger voor iets!), ik gebruik ook heel graag de producten die ik al een tijdje heb liggen in mijn kast. Zoals ik al eens eerder zei: de basisproducten zoals foundation, concealer, poeder, mascara ... gebruik ik elke dag dus deze gaan geregeld op. Als ik dan eens iets moet kopen omdat een van de basics op is, dan probeer ik graag eens iets anders. Van oogschaduw, lipsticks, blushes ... heb ik nog nooit eentje opgemaakt. Ik heb een paar jaar geleden een hele maand dezelfde producten gebruikt (klik hier voor het artikel). Dat beviel me goed maar op het einde van de maand was ik blij dat ik ook eens andere producten kon gebruiken. Wekelijks roteer ik dus nu blush, contour, highlighter en bronzer zodat ik toch het gevoel krijg dat ik al mijn producten een beetje gebruik.

Emma heeft een vast bedrag bepaald om maandelijks uit te geven aan beautyproducten. Ik ga dat niet doen. Ik heb maanden waar ik geen enkel make-up product koop, dan heb ik eens een maand waar ik een paar dingen koop om dan nog later eens een grotere aankoop te doen. Ik probeer mijn aankopen in het algemeen dit jaar te minimaliseren. Ik deed vroeger 'Opgemaakt' video's voor een reden. Het gaf me een goed gevoel, wetende dat ik een product had opgemaakt. Dat betekende dat het niet slecht kon worden en ik het niet weg moest gooien. Dat effect ben ik een beetje kwijt. Natuurlijk, het is leuk om een foundation of mascara op te maken maar aangezien die sowieso vaker op gaan dan een lipstick of oogschaduw, verliest het dat effect een beetje. 


Een Low Buy Beauty jaar betekent creatiever zijn met mijn blogposts. Toen ik net met mijn blog begon, kocht ik producten in functie van PfB. Ik kon ze uittesten, reviews over schrijven. Met dat ik mezelf nu limiteer in kopen, zullen er niet zó veel reviews meer verschijnen. Ik heb nog wel een aantal producten liggen waar een blogpost van op komst is, dus helemaal GEEN reviews moet je nu ook weer niet verwachten. In de plaats komen er andere blogposts, wil ik me vooral focussen op de nieuwe Body Positivity en Inner beauty artikels. Je uiterlijk is belangrijk, maar je innerlijke schoonheid is even belangrijk.

Met dat ik zoveel producten al heb, vergeet ik soms waarom ik excited werd van bepaalde collecties/producten. Ik heb nog een paar schatten in mijn collectie steken waar ik speciaal voor heb moeten wachten/rijden/sparen. Ik wil terug gelukkig kunnen worden van mijn aankopen zoals ik vroeger werd van bijvoorbeeld een nieuw MAC collectie. Dus eerst een beetje afkicken van het kopen, daarna terug genieten. 

Hoeveel spendeer jij gemiddeld aan make-up ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten