donderdag 28 november 2019

Colourpop California Eye Shadow palette

Dat mijn hart in Californië is achter gebleven, dat verbaast niemand meer, ik had daar zo'n leuke tijd ! Het lijkt wel of dat Colourpop dit oogschaduwpalet speciaal voor mij heeft gemaakt, haha! Met California Love wordt je meegevoerd naar de staat van eeuwige zon (dat is wel aan de kleuren te merken!).


De verpakking wordt gesierd met mooie palmbomen en de prachtige zonsondergang van Californië. Geen plastic verpakking maar een hard kartonnen doosje waar de oogschaduws in zitten, zo zijn ze goed beschermd. Het eerste wat me opviel, was dat het palletje kleiner was dan ik initieel gedacht had (of zo leek het toch op de foto's). Wel handig om zo mee op reis te nemen. Enig minpuntje ? Er zit geen spiegel in, wat ik toch meestal graag mee wil hebben om mijn make-up te doen op reis. Het doosje bevat 12 kleurtjes om mee te spelen.



In het pallette kan je zowel matte als shimmery kleuren vinden. De héle glitterige kleuren zijn gepresste pigmenten die heeeel veel kleur afgeven (El Capitain, Diego en Surfrider). Deze zijn dan ook heel fragiel en kunnen makkelijk in het palette breken (voorzichtig zijn is dus de boodschap!). Het zijn mooie naturelle tinten met een uitschieter zoals Sequoia. Ideaal om je ooglook wat op te warmen. Op zich kan je met deze kleuren hele mooie combinaties maken. Zeker met de gepresste pigmenten in het palette, is dit ideaal voor de feestdagen.


Het feit dat de oogschaduws zo gepigmenteerd zijn, komt enerzijds door de textuur: ze voelen aan als boter, waardoor ze aan de ene kant heel goed aanbrengen maar aan de andere kant maakt dit hen tegelijkertijd heel kwetsbaar om te breken. Ze blenden heel goed uit en blijven goed zitten. Met de gepresste pigmenten moet je even uitkijken, daar kan je wat fall-out krijgen onder je ogen.

Op onderstaande foto gebruikte ik een mengeling van Gnarly, Laguna en The Bay in de arcadeboog. Ik maakte een gradiënt van kleuren in de buitenste ooghoeken met Goldrush, HWY 1 en Mission. Op het ooglid gebruikte ik Cruisin'. Wat ik wel mis in het palette is een highlighter kleur en een echte donkerbruine/donkerpaarse kleur om bijvoorbeeld een eyeliner mee te zetten .


Ik vind dit zeker een heel fijn palette en zie mezelf deze in de zomer veel gebruiken. De pigmentatie van de kleuren is heel goed - zoals we van Colourpop gewend zijn. En voor de prijs moet je het palette zeker niet laten liggen. Kleine hint om op je Kerst wishlist te zetten ?

Het Colourpop California oogschaduw palette kan je vinden op de Colourpop website voor $18.

Wat vind jij : een palette om te hebben ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten