zaterdag 25 augustus 2012

Ingegroeide nagels

Mooie nagels hebben : het is me wat. Mannen begrijpen niet hoeveel tijd en geld we er in steken. Verzorgen, vijlen, lakken : een tijdrovend werkje. Tja, mooi gemanicuurde nagels is toch net ietsje netter, nee ? Maar soms kan het ook al eens mislopen. Ooit al iemand last gehad van ingegroeide nagels ? Nee? Wel, ik wel. Ik kan je vertellen dat het geen pretje is.


Wat is het nu precies ? Zoals de naam het eigenlijk zelf al een beetje verteld : je nagel groeit letterlijk in de zijkanten van je teen in. Van het groeien zelf voel je niet veel, het is pas als het er eenmaal zit, dat het pijn begint te doen. Ik had het onlangs nog voor : ik ging een eindje lopen maar mijn teen deed de hele tijd pijn. Ik had ‘em niet gestoten of zo, dus ik wist niet goed hoe het kwam. Eenmaal thuis bekeek ik het zaakje eens goed en jawel hoor : ik zat met een ingegroeide nagel. 

Ik heb heel wat foto’s van ingegroeide nagels gevonden op Google maar vond het een beetje té om ze hier te plaatsen. Als je zelf graag even opzoekt, ga je gang. Wees gerust, zo erg was het bij mij niet, hoor. Geen ontstekingen of bloederige toestanden, gewoon iets heel onschuldigs (als je er tenminste vroeg bij bent).  

Hoe komt dit ? Ten eerste kan je verkeerd schoeisel aanhebben. Doordat je je schoenen te klein/te groot koopt, krijgen je tenen een bepaalde druk te verwerken waardoor ook je nagel het te verduren krijgt. Ten tweede kan het komen doordat je zweetvoeten hebt. De huid rond de nagel is dan weker zodat het voor de nagel makkelijker is om door je huid te gaan. Als laatste kan ook het verkeerd knippen van je nagels een oorzaak zijn. Probeer ze dus zo recht mogelijk te houden. 

Om een ingegroeide nagel te voorkomen, is het best dat je je nagels af en toe eens goed onderhanden neemt. Tijdig knippen en vijlen, gepast schoeisel dragen en af en toe eens een pedicure kan wonderen doen.  

Heb jij last van ingegroeide nagels ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

2 opmerkingen:

  1. Heb hier 1 keer last van gehad en dan wel met de bloederige toestanden na een lange wandeltrip :s
    Gelukkig weet ik sindsdien dat ik dat heb en hou ik alles netjes bij en geef ik die nagel de kans niet meer om in te groeien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's op Google toonden genoeg :s Gelukkig is er voor alles wel een oplossing ;)

      Verwijderen