donderdag 20 september 2012

(Im)Perfectie

Ik ben een weekje geleden met vriendinnen naar Center Parks geweest. Het was geweldig! Lekker gaan bowlen, mini-golfen en natuurlijk … zwemmen ! Dat zwembad op zich al, je verveelt je geen minuut. Ik ben altijd al heel onzeker geweest (zou je misschien niet zo zeggen …) en me in zwemkledij vertonen waar honderden vreemden zijn … Niet echt iets om naar uit te kijken …

 
Laat ik het zo zeggen : ik heb absoluut geen maatje 36 maar de maatschappij heeft het wel zo gesteld dat dat de perfectie is. Dus toen ik me aan het omkleden was, durfde ik eigenlijk eerst niet goed. ‘Wat zullen ze van me vinden?’, ‘Zal ik vervelende reacties krijgen?’, etc. Het zijn maar enkele gedachten die me te binnen schoten. Na een paar nare ervaringen gehad te hebben in de lagere school, zat de schrik er goed in. Ik wilde geen watje lijken (‘Komaan, waar maak je je zorgen over, overdrijf toch zo niet’ zie ik je al denken) en toch … ik was nog nooit zo onzeker. Ik pepte mezelf wat op en liep regelrecht naar het zwembad.


Eenmaal het zwembad in, kon de pret niet op. Niemand heeft een opmerking gemaakt of zelfs me maar een vuile blik gegeven. Waar had ik me in godsnaam zorgen over gemaakt? Toch leek het net of heel het zwembad naar mij en mijn onzekerheid keken. Vreselijk! Toch heb ik de knop omgedraaid.  Het kon me eigenlijk maar weinig schelen wat anderen van me dachten. Ik bedoel maar : een persoon is meer dan alleen uiterlijk. Leer me kennen en je zal zien dat ik spontaan en nice to hang out with ben. Diegene die niet verder kijken dan hun neus lang is … Tja, bye then 

Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Complexen over je neus, buik, billen, … ? No worries! Al die dingen zijn uniek en maken jou JOU. Je bent enig en uniek en waarom zou je iemand anders willen zijn dan jezelf ?  

Ben jij wel eens onzeker ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

0 reacties:

Een reactie posten