zondag 14 juli 2013

Make-up op het strand : do or don’t ?

Ik vind make-up dragen enorm fijn. Het begon vroeger met een klein beetje mascara en lipgloss maar tegenwoordig is het uitgegroeid tot een full face: beginnende met foudation en endigend bij lipstick. Op warme dagen (zoals er deze week al een paar geweest zijn) pas ik mijn make-up wel aan. Ik weet toch dat het eraf zal smelten en daarom is mijn make-up maar minimaal. Zoals op het strand : draag jij daar make-up ?

 

Gewoonlijk smeer ik me eerst goed in met zonnebrandcrème. Ik heb een hekelijk aan verbranden en echt deugd doet het ook niet als je ’s avonds in je bed kruipt. Ik draag ook maar een beetje mascara (waterproof!) en voor de rest eigenlijk niets. Het grootste deel van de tijd zet ik mijn zonnenbril op en dan zie je mijn ogen toch niet. Mijn lippen bedek ik niet met een lipstick maar met een goede verzorgende lippenbalsem. Zij hebben immers ook SPF nodig !
Op het strand is dus de make-up maar minimaal. Er zijn veel meiden die wel met een full face op het strand zitten en dat mag natuurlijk ! Hier zijn enkele tips als je toch met make-up naar het strand wilt :
-          Gebruik het liefst een getinte dagcrème of BB creme als je naar het strand gaat. Foundation kan al snel zwaar aanvoelen en je huid kan ook minder ademen. Kies voor een getinte dagcrème of BB creme met een hoge SPF zodat je beschermd bent tegen de schadelijke zonnestralen. Heeft je BB creme dat niet ? Gebruik dan een dagcrème met SPF eronder, zo ben je ook beschermd.
-          Maak een klein make-up tasje dat je makkelijk mee kan nemen naar het strand : je gezichtspoeder, je lippenbalsem (met SPF!) en eventueel een waterspray horen hierin thuis. Zo kan je je make-up wat opfrissen wanneer nodig.
-          Wil je toch blush, bronzer en oogschaduw gebruiken ? Probeer dan zoveel mogelijk crème producten te gebruiken. Je kan ze makkelijk opbouwen qua intensiteit maar het grootste voordeel is dat ze langer blijven zitten in vergelijking met poederproducten.
-          Gebruik GEEN lipgloss ! Lipgloss is waterig waardoor de zonnenstralen versterkt worden en je lippen sneller en harder kunnen verbranden. Hou het veilig met een lippenbalsem met eventueel een kleurtje in.
Met deze tips kan je genieten van het strand, de zon en de zee !
Draag jij make-up op het strand ?
Stay gorgeous !
Anke

0 reacties:

Een reactie posten