woensdag 21 augustus 2013

Je lippen verzorgen in de zomer

Summer is fun ! Goed weer, lekker doen waar je zin in hebt, pool parties, etc. Bij dat goede weer hoort ook (in mijn geval dan toch) verbranden. Vooral mijn armen, gezicht en rug zien het snelst knalrood. Ik probeer me wel om het uur in te smeren maar ik verbrand sowieso toch. Maar heb je ook al eens aan je lippen gedacht ? Die hebben immers ook wat verzorging nodig !

 

Je lippen zijn natuurlijk ook een onderdeel van je gezicht en hebben evenveel verzorging en bescherming nodig zoals de rest van je lichaam. Je lippen zijn enorm gevoelig. Het is daarom dat, als je een wondje hebt aan je lip, deze ook zo snel en veel bloedt. Stel je dan eens voor dat je je lippen verbrandt door de zon ... Auwtch ! Probeer er daarom extra op te letten dat je een lippenbalsem gebruikt met SPF, het kan je alleen maar beschermen tegen de schadelijke zonnestralen.
                       

Scrub eerst je lippen zodat je de dode velletjes verwijdert. Doe daarna een lippenbalsem op met SPF. Doordat je eerst gescrubd hebt, dringt de lippenbalsem dieper je lippen binnen. Je hebt verschillende lippenbalsems : zo zijn de Tinted Lip Conditioners van MAC er eentje van. Zij bevatten een SPF 15 en hebben een leuk kleurtje. 2 vliegen in 1 klap dus ! Een goedkopere versie kan je al makkelijk bij de drogisterij of supermarkt vinden. Zoals bijvoorbeeld Labello ? Ze komen uit in verschillende kleurtjes en geurtjes maar ze hebben wel een SPF 30 én ze zijn lekker betaalbaar. 

Verzorg jij je lippen in de zomer ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

0 reacties:

Een reactie posten