vrijdag 25 oktober 2013

Flormar Make-up

De reis naar Turkije was ongelofelijk leuk. We kregen allemaal heimwee en we zaten nog niet eens op het vliegtuig terug naar huis ! Bodrum is echt een enorm leuke stad : de haven, het kasteel maar ook de plaatselijke winkeltjes konden ons wel bekoren. We hebben uiteindelijk wel wat geshopt (niet zo heel veel, onze koffers mochten max. 20 kg wegen!). Een make-up merk dat daar verkocht werd, was Flormar. Ik zag sommige producten van dit merk al eens voorbij komen op blogs van mensen die ook naar Turkije waren geweest, dus ik had een missie : ik moest en zou deze winkel vinden. En dat deden we ook ! Ik bracht een paar productjes mee om te testen.

 

De winkel zelf was al een soort hemel op aarde voor beautyliefhebbers : overal make-up ! Van rekken met nagellak tot rijen lipsticks en oogschaduws. Mijn ogen wisten niet op wat eerst te focussen. Ik heb natuurlijk eerst een aantal dingetjes geswatcht voor ik iets kocht en bij de swatches alleen al kon ik 1 ding besluiten : ik moest en zou wat dingen mee naar BelgiĆ« nemen, de kwaliteit was echt wel goed ! De prijzen varieerden tussen 2 TL en 28 TL (wat dus €1 en €14 was met de huidige wisselkoers) wat echt niet veel is. Als ik kon, kocht ik van elk product minstens 2 dingen. Helaas voor de gewichtsbeperking van mijn koffer !
De verpakking is van goede kwaliteit (hey, het heeft mijn vlucht naar BelgiĆ« wel overleefd?) : een zwart omhulsel van stevig plastic. Het ziet er een beetje hetzelfde uit als MAC, spijtig genoeg voelt de verpakking wel wat goedkoper aan. 
Allereerst bracht ik een gebakken oogschaduw mee in de kleur 06. Gebakken producten zijn mijn weakness, deze keer kon ik het dus ook niet laten om er eentje mee te brengen. Het zijn hele natuurlijke tinten die je absoluut elke dag kan dragen. Deze is echt anders dan al de andere gebakken oogschaduwen die ik al geprobeerd heb : geen huge glitters te vinden hier ! I like ! Wel een heel klein beetje fall-out maar met een paar trucjes kan je dat wel voorkomen. De poeder voelt heel zacht aan en blenden doet 'ie ook goed. Een aanrader !


Een lipstick moest ik toch ook eens uitproberen van dit merk. Deze lijn noemt de Deluxe Shine Gloss Stylo en ik heb ‘em in de kleur D32. Nude roze staat iedereen geweldig en omdat het mijn eerste kennismaking met het merk is, wilde ik een kleur die ik elke dag kon dragen. De pigmentatie is echt intens : 1 veegje over je lippen en je hebt genoeg. De gloss is ook prachtig, jammer dat 'ie wel een beetje aan de droge kant is. Dat wil zeker niet zeggen dat je deze Stylo's moet overslaan, integendeel !

 
Ten derde bracht ik ook een gewone oogschaduw mee in de kleur 14. Deze kleur had ik geswatcht in de winkel en ik verschoot echt van de pigmentatie. Een veegje was genoeg om me versteld te laten staan. Het is een kleur die je universeel op je oog kunt gebruiken : ofwel als kleur op het hele bewegende ooglid ofwel als kleur in de arcadeboog om deze donkerder te maken. De oogschaduw bevat kleine gouden shimmer waardoor het een beetje moeilijker is om deze als highlighter te gebruiken onder de wenkbrauw.


Als laatste vond ik deze schat : een Terracotta Blush on in de kleur 44 . Aan wat doet deze je denken ? Juist, MSF’s van MAC ! Alleen is deze stukken goedkoper (hij was 28 TL wat overeenkomt met €11.). Ik vond deze echt zo ontzettend mooi : bessenkleur met goud erin, prachtig gewoon ! Deze kan je meer als blush gebruiken, als highlighter op je jukbeenderen is hij net ietsje te donker.
 
Oogschaduw nr. 14 - Terracotta Blush on nr. 44
 
De eerste kennismaking met dit merk is meteen een goede ! Alles heeft een hele goede kwaliteit in vergelijking met zijn prijs. Ben je dus een keertje in Turkije ? Aarzel dan niet om eens een kijkje te nemen bij Flormar !
Stay gorgeous !
Anke

0 reacties:

Een reactie posten