maandag 14 oktober 2013

Negativiteit

Zoals ik al in mijn Q&A zei, heb ook ik te maken met negativiteit. Niet alleen krijg ik kritiek op de artikels die ik schrijf of de filmpjes die ik maak, ook in het dagelijkse leven is het niet altijd bloemengeur en maneschijn. Je hoofd in het zand steken, moet je absoluut niet doen maar hoe leer je ermee omgaan?

 

 
Ik heb al eens gezegd dat opbouwende kritiek goed is. Een opmerking zoals ‘Ik vind dat artikel heel leuk maar er zouden wat meer foto’s bij mogen.’, daar kan ik mee werken. Ik weet dan dat ik volgende keer gewoon extra foto’s moet maken. Een reactie zoals ‘Je filmpjes trekken op niks, je kan je YouTube account maar beter sluiten !’ : tja, dat is eigen mening natuurlijk maar daar help je me niet mee vooruit. Ik wil dan graag weten WAAROM mijn filmpjes op niks trekken zodat ik er volgende keer rekening mee kan houden. Iedereen heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik ook. Je hoeft mijn blog niet per sé leuk te vinden of van mijn schrijfstijl te houden. Maar als je kritiek geeft, zorg dan dat ik er ook wat mee kan.


Ook in het dagelijkse leven gaat het niet altijd van een leien dakje. De ene vindt je schoenen niet mooi, de andere geeft niets om je haarstijl. Ze geven er opmerkingen over en je wordt er alleen maar onzekerder door. Maar wees nu eens eerlijk : jij moet dat toch dragen, niet zij ? Als jij je er goed in voelt en je er zelfzekerder door voelt, dan draag je dat toch gewoon ? Laat ze maar commentaar geven, you rock that style !
Waarom doen mensen nu zo negatief tegen elkaar ? Zijn ze jaloers ? Voelen ze zich beter omdat ze jou proberen af te kraken ? Tja, wie zal het zeggen ! Er zijn zoveel redenen waarom mensen elkaar proberen af te kraken. Ik denk dat het ingebouwd zit in het menselijke ras. Zolang de ‘haters’ zichzelf maar goed voelen, dan is het meer dan oké. Of dat ze nu jouw gevoelens kwetsen, dat interesseert hen totaal niet.
Dus : keep your head high & let nobody bring you down. Dat is je nieuwe motto vanaf nu ! Ban die negatieve gedachten uit je hoofd, ze zijn nergens goed voor. Laat anderen maar denken wat ze willen, jij moet doen waar je je goed bij voelt. Niet iedereen zal je leuk vinden, dat moet je respecteren.
Heb jij soms last van negativiteit ?
Stay gorgeous!
Anke

2 opmerkingen:

  1. Helemaal waar! Ik heb momenten dat negativiteit mij absoluut niks doet maar ook momenten dat het mij echt kan raken. Misschien heeft dat wel met hormonen te maken? Ik werk er wel aan, om te zorgen dat ik vooral positief blijf. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb ook zo'n momenten waarop de negativiteit me te pakken krijgt. Gelukkig zijn er dan mensen die die negatieve dingen uit mijn hoofd praten ;)

      Verwijderen