zaterdag 19 oktober 2013

Opmerkingen over je make-up krijgen

Als er 1 ding is qua make-up waar ik toch wel een beetje een hekel aan heb, zijn het de opmerkingen. Natuurlijk is er een groot verschil tussen opmerkingen die willen helpen (‘Je hebt wat lipstick op je tanden.’) en opbouwende kritiek, maar er is ook zoiets als ‘Wat zie jij er slecht uit!’, ‘Ik kan dat veel beter.’ Etc. Negatief zijn over iemand wordt echt niet geapprecieerd maar helaas snappen sommige mensen dat niet helemaal ...



Ik heb al in een paar situaties met mijn mond vol tanden gestaan. Mensen gaven me een opmerking waar ik niet zo snel een antwoord op kon terug geven. Vervelend natuurlijk want  zoals het spreekwoord wel zegt : zwijgen is toestemmen. Toch heb ik er leren mee omgaan dat niet iedereen mijn make-up mooi vindt. Iedereen heeft zijn mening en dat respecteer ik volledig. Echter kan het soms wel eens kwetsend zijn, dus wat kan je daar nu op zeggen ? 
 
Allereerst moet je kijken of dat de opmerking wel terecht is. ‘Je bronzer is veel te fel.’ is geen goede opmerking als je niet eens bronzer hebt gebruikt die dag. Sommige zeggen het maar gewoon om een nare opmerking te kunnen maken want ja, zo zijn mensen nu eenmaal: als ze anderen de grond in kunnen boren, dan voelen ze zichzelf veel beter. Wat je in die situatie kan doen, is het gewoon relativeren en denken dat die persoon een slechte dag heeft gehad en die dat nu op jou wilt uitwerken. Is het wel terecht, dan kijk je best volgende keer een beetje uit voordat je kwistig je kwast in de bronzer drukt.

 
Verder kan je het ook weglachen en het deels toegeven. Om bij het voorbeeldje met bronzer te blijven : heb je inderdaad teveel gebruikt, dan kan je nog altijd zeggen dat het de volgende keer niet meer zal gebeuren en dat de andere persoon heus ook wel eens fouten kan maken. ‘Ik vind je lipstick kleur niet mooi.’ Tja, smaken verschillen ? Daar kan jij echt niet veel aan doen. Als jij die lipstickkleur mooi vindt en jij vindt ‘em goed staan bij een bepaalde ooglook, draam ‘em dan vooral lekker verder. Trek je vooral niet teveel aan van andere mensen. Waar jij je goed en zelfverzekerd bij voelt, moet je zeker blijven doen. Het gaat erom dat jij je goed voelt in je vel, niet iemand anders. 
 
Om nare opmerkingen over te lichte/donkere te vermijden, kan je je best opmaken in een kamer waar veel natuurlijk licht is. Het kan verraderlijk zijn om je op te maken in een te donkere kamer (wat in de winter wel eens het geval is). Je zou niet de eerste zijn die plots een beetje kwistig met blush en bronzer is. Neem dus even een klein spiegeltje mee naar buiten en check je make-up voor je vertrekt. Zo ben je zeker van jezelf dat het niet too much is en kan je nog corrigeren waar nodig. 
 
Heb jij wel eens een nare opmerking gekregen over je make-up ? 
 
Stay gorgeous ! 
 
Anke

0 reacties:

Een reactie posten