zaterdag 14 december 2013

Resultaten enquête

Een paar weken geleden zette ik een enquête over PfB online. Het is ondertussen een traditie dat ik dit 1x per jaar doe, om te weten of ik nog steeds goed bezig ben en welke dingetjes er kunnen veranderd worden. En wie kan mij het beste beoordelen dan mijn lieve lezers zelf ? De enquête is inmiddels afgesloten, vandaag bespreek ik met jullie de resultaten !


1. Hoe oud ben je?
Ik vind het enorm leuk om te weten hoe oud mijn lezers zijn. Zo kan ik een beetje de soort producten afstemmen op de doelgroep. Wat blijkt ? 67% is tussen de 20 en 25 jaar oud, 33% is ouder dan 25 jaar. Leuk ! Jonge meiden zijn natuurlijk ook altijd welkom, maar dat mijn lezers ongeveer even oud zijn als ik, vind ik heel leuk om te weten !

2. Hoe ken je PfB ?
Een vraagje waar ik ook altijd nieuwsgierig naar ben : hoe komen jullie terecht op mijn site ? 25% komt via internet om mijn site terecht, en 50% (!!) heeft op aanraden van vrienden mijn site bezocht. Wauw, dat had ik nooit gedacht. Dank je wel !

3. Hoe volg je PfB?
Bij deze v raag scoren YouTube en Bloglovin' goed. Deze 2 social media gebruik ik ook het vaakst (met als 3de Twitter), dus zo weten jullie altijd wat ik doe !

4. Wat vind je van de nieuwe lay-out?
Ik heb toch een tijdje gezeten aan de nieuwe lay-out + alle verbeteringen die daarbij horen. Het was natuurlijk heel logisch om te vragen wat jullie ervan vonden. Uit de cijfers bleek dat 67% mijn nieuwe lay-out beter vond dan de vorige ! Het was dus duidelijk tijd voor een upgrade qua lay-out.

5. Wat vind je van de 'inner' rubriek ?
Mijn blog gaat over beauty. Niet over fashion omdat ik daar gewoon niet genoeg van afweet om er een hele blog mee te vullen. Dat alles over het uiterlijk moet gaan, is helemaal niet waar. Inner is natuurlijk ook heel belangrijk. Daarom heb ik de rubriek 'inner' tot leven geblazen, zodat jullie weten dat ik dit ook heel belangrijk vind. Maar vonden jullie dat ook ? Bij deze vraag was het antwoord mooi verdeeld ! Kijk zelf maar !


6. Wat zie je het liefst op PfB ?
Mijn lezers zijn natuurlijk heel belangrijk, zonder jullie was ik al na een maand gestopt ! Het is daarom niet meer dan normaal om te vragen wat jullie het liefst zien op PfB. Nagellak, reviews en shoplogs zien jullie het liefst verschijnen. Op de 2de plaats staat Snapshots en als 3de scoorde ook filmpjes goed. Ik blijf dus een balans zoeken voor deze keuzes.

7. Heb je al eens iets gekocht naar aanleiding van een review op PfB?
Alvorens op deze vraag te antwoorden, wil ik me alvast excuseren dat ik jullie beïnvloed (want ja, dat doe ik zeker!). Het bewijs werd geleverd door de cijfers : maar liefst 67% van jullie heeft al eens iets gekocht naar aanleiding van een review. Dat jullie me dit vertrouwen geven, means a lot !

8. Houdt PfB rekening met alle budgetten ?
Hier kan ik snel overgaan : 100% zei 'ja' !

9. Wat vind je van de persoonlijke toets op PfB?
Ik probeer de beautydingen al eens af te wisselen met persoonlijke artikels (denk maar aan de 'Update:persoonlijk'- artikels of de Snapshots). Deze vind ik leuk om te schrijven, maar vonden jullie dat ook ? Duidelijk wel, want 100% vond het heel leuk !

10. Wat vind je van het aantal filmpjes die op de site verschijnen ?
Mijn voornemen voor 2012 was om meer filmpjes te maken. Ik denk dat ik daar wel in geslaagd ben ! Ik probeer de laatste tijd toch eentje per week te uploaden, naar gelang de tijd ik heb en de geplande artikels.  67% van jullie vind het aantal filmpjes genoeg zo. Goed om te weten !

11. Wat vind je van de kwaliteit van de filmpjes ?
Het wordt echt hoog tijd dat ik eens ga investeren in een goede HD camera, want mijn camera-functie van mijn iPad blijft nu eenmaal niet goed genoeg. Toch vond 67% van jullie dat de kwaliteit goed is. Dank je ! Zodra ik een nieuwe camera heb, zal je verschil wel merken.

12. Wat vind je van de persoon achter de site ?
Voor deze vraag had ik wat schrik. Ik weet natuurlijk hoe ik ben en wat mijn karakter is maar het is moeilijk om dat over te brengen, al zeker omdat jullie me eigenlijk alleen maar van m'n site kennen. Mijn enthousiasme waarderen jullie het meest. Daar ben ik heel blij om ! Ik ben altijd wel heel enthousiast als het over beautyproducten - of collecties gaat. Leuk dat ik jullie kan aansteken met dit enthousiasme (en dat ga ik lekker blijven doen, haha !)

13. Wat wil je meer zien op PfB?
Het laatste vraagje is misschien wel het allerbelangrijkste : wat willen jullie meer zien op PfB ? Verrassend : meer nagellak ! Op de 2de plaats komen de Snapshots en als 3de de shoplogs en de reviews. Good to know !

Dit waren alle resultaten op een rijtje ! Heel erg bedankt aan diegene die de enquête hebben ingevuld. De veranderingen op PfB zien jullie binnenkort wel terug !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten