vrijdag 18 april 2014

Dingen die mannen niet begrijpen : deel 3

Mannen komen van een andere planeet, daar kunnen we het allemaal wel eens over zijn. Er zijn veel dingen die ze van ons niet snappen. Ik heb al eens een deel 1 en deel 2 van dit onderwerp gemaakt, maar ik ben nog lang niet uitverteld. Tijd voor een deel 3 dus !


1. Niet zonder make-up de deur uitgaan. Hier zondig ik al wel eens tegen als ik in het weekend snel even naar de bakker moet. Maar op gewone weekdagen draag ik altijd make-up. Ik voel mij er goed bij. Het is niet iets om je achter te verschuilen, het is om je mooie features nog beter tot zijn recht te laten komen. Mannen staan op, kleden zich aan, scheren zich en stappen bij wijze van spreken rechtstreeks in hun auto, op weg naar het werk. 10 minuten werk versus 30 minuten werk.

2. Hoge hakken dragen en dan klagen over pijnlijke voeten. 'Wie mooi wilt zijn, moet lijden.' Dat gezegde klinkt je misschien heel bekend in de oren. Hakken zijn heel mooi maar comfortabel ? Wel, soms vind je wel een paar dat echt enorm comfortabel zit en waar je de hele nacht mee op kan uitgaan. Helaas is dat niet altijd zo het geval. En ja ... Dan klagen we over pijnlijke voeten. Het liefst gaan we nog op onze blote voeten naar huis maar dat kan nu eenmaal ook niet altijd. TIP : een paar ballerina's in je handtas steken, kan nooit kwaad !

3. Dezelfde kleur maar toch net dat tintje verschillend. Je kent dat wel : de kleur 'Orgasm' van Nars, de bekendste blush van allemaal. Vele merken proberen deze kleur na te maken. Telkens hoop je op een perfecte dupe want tja ... €29 voor een blush is nu eenmaal niet zo goedkoop ? Voor je het weet heb heb je uiteindelijk zo'n 25 blushes van ongeveer dezelfde kleur maar toch dat tikkeltje verschillend. 

4. Een hele fles haarspray gebruiken. Ons kapsel is onze creatie, ons leven. Ons leven beschermen we met alle middelen die we maar hebben. Haarspray is zo'n prachtige uitvinding. En als we daar een beetje meer van moeten gebruiken om ons kapsel perfect in model te houden, dan moet dat maar. Het gat in de ozonlaag wordt misschien dan wel wat groter, ons haar ligt tenminste in model.

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten