zondag 6 juli 2014

5 mooiste kleurencombinaties van oogschaduw

Verschillende ooglooks maken, is een favoriete bezigheid op een regenachtige zaterdagnamiddag. Tijdens de week draag ook ik van die nude kleuren en dan worden mijn felle kleurtjes al eens verwaarloosd. Nude kleuren kan je heel makkelijk combineren met elkaar, toch speel ik heel graag met kleur. Soms kom ik dan eens van die combinaties tegen die voor herhaling vatbaar zijn. Vandaag geef ik jullie mijn top 5 oogschaduwkleur combinaties !


Deze eerste combinatie heb ik door Mascha van Beautygloss leren kennen  : lila op het ooglid met zilver in de arcadeboog. Geeft nogal een sultry look en vind ik heel chic staan. Zo kan je makkelijk wat kleur verwerken in je dagelijkse ooglook zonder dat het té opvallend wordt. Een combinatie die ik toevallig ben te weten gekomen, is  goud en donkerpaars : deze gaan heel goed samen want goud geeft een open effect terwijl het donkerpaarse toch een klein beetje diepte geeft aan je ogen.

MAC 'Beautiful Iris' - MAC 'Silver Ring'

MAC 'Honeylust' - MAC 'Shadowy Lady'

 Als derde kies ik voor een trio van kleuren : turquoise, koningsblauw en roze-paars (denk aan Stars ’n Rockets van MAC). Een hele kleurrijke combinatie en geschikt voor de durvers onder ons (niet iedereen ziet het zitten om met zo’n felle kleuren de deur uit te gaan). Deze combinatie draag ik vaak in de zomer als er een feestje is. Maar wat dacht je van de combinatie cranberry – goud/oranje (à la Melon pigment van MAC)?  Met cranberrykleuren moet je wel opletten aangezien ze je er snel ziek uit laten zien. Maar als je ze op de juiste manier gebruikt, kan je er prachtige ooglooks mee maken.

MAC 'Stars 'n Rockets' - MAC 'Shimmermoss' - MAC 'Deep Truth'

MAC 'Melon' Pigment - MAC 'Cranberry'

Als laatste kies ik voor een combinatie, perfect voor smokey eyes : taupe en lichtroze. Taupe heeft meestal een mengeling van bruine-paarse tinten in zich waardoor het een universele kleur is. Door het te combineren met lichtroze, krijg je een liefelijke look !

MAC 'Da Bling' - MAC 'Satin Taupe'

Wat vind jij een mooie kleurencombinatie ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten