woensdag 1 oktober 2014

SOS gespleten haarpunten

Lang haar is mooi en zolang ik mij kan herinneren, heb ik altijd lang haar gewild. Ik vond het dan ook verre van leuk om naar de kapper te gaan aangezien er altijd een stukje afmoest. Waarom dan wel ? Ik zat altijd met gespleten haarpunten.  Het ziet er niet uit, het lijkt al snel onverzorgd (alleszins : dat was bij mij toch het geval) dus het is goed als je ze laat afknippen. Maar hoe krijg je gespleten haarpunten en wat kan je eraan doen ? Dat kom je vandaag allemaal te weten !


Als je goed kijkt, dan zie je dat je haar in een puntje eindigt en zo zou dat voor alle haren moeten. Gespleten haarpunten krijg je doordat je je haar slecht verzorgd. Nu, slecht verzorgen ... Het gaat er eigenlijk meer om hoe je met je haar omgaat. Gebruik je de juiste producten voor je haar ? Laat je je haar drogen aan de lucht of gebruik jij telkens een haardroger ? Hoe hard wrijf je met je handdoek over je haar? Etc. Het zit in de kleine dingetjes maar alle kleine beetjes maken groot. Gespleten haarpunten is ook niets typisch voor mensen met lang(er) haar. De 'schade' stapelt zich op waardoor het soms niet meer om aan te zien is.


Wat kan je er nu tegen doen ? Heel simpel : niets. Haar is dood, dus elke shampoo, conditioner of even welk ander haarproduct dat beweert dat het je gespleten haarpunten zal herstellen, vertelt je leugens. What's done, is done. Het enige wat je kan doen, is je haar op tijd en stond eens een gezonde knipbeurt geven. Voor mensen met lang haar een drama (been there!) maar het is echt voor een goed doel. Straks zijn je punten zo versleten en kan je er nog een groter stuk laten afknippen. En hey, met een frisse coupe door het leven gaan, is nog zo erg niet ?

Heb jij veel last van gespleten haarpunten ?

Stay gorgeous !

Anke

4 opmerkingen:

  1. Yep, knippen is de enige oplossing :-( Vroeger had ik er vaker last van, maar nu probeer ik ze te voorkomen en dat lukt ook wel vrij goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, had daar ook heel erg last van aangezien ik niet graag naar de kapper ging. Gelukkig gaat mijn prioriteit van gezond haar te hebben, nu voor ;)

      Verwijderen
  2. Ik had nooit oor dat ik dat ook had. Maar de laatste tijd ontdek ik er meer en meer.. Maar ik wil mijn haar niet laten knippen, bah. Heb nu eindelijk weer een leuke lengte..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik ook met mijn langer haar, had er zolang voor 'gespaard' en dan moest ik naar de kapper --'

      Verwijderen