woensdag 5 november 2014

Koortslip

We kennen het allemaal wel : een vermoeiende week achter de rug, je begint wat ziek te worden en hup : je krijgt een koortslip. Een koortslip krijg je meestal als je immuniteit wat aan de lage kant is.  Een reden om geen make-up meer te dragen ? Ik dacht het niet ! Vandaag kom je te weten hoe je het beste een koortslip kan verbergen.


Een koortslip is niets anders dan het herpesvirus. Het herpesvirus veroorzaakt de windpokken en eenmaal je dit gehad hebt, krijg je nooit meer deze ziekte (het is een kinderziekte voor iets) maar het virus blijft wel in je lichaam zitten. Als je immuniteit dan verzwakt, komt het virus terug tot uiting via een koortslip.

Aangezien het een virus is, moet je er wel wat mee oppassen; je kan het makkelijk doorgeven aan iemand anders wanneer je bijvoorbeeld iemand een kus op de wang geeft.  Dat maakt het juist zo gevaarlijk om make-up op te brengen : wanneer je bijvoorbeeld lipgloss opbrengt, en je steekt de applicator terug in de tube ... Dan is de lipgloss klaar om weggegooid te worden ! Gebruik liever van die wegwerpbare applicators, werkt veel hygiĆ«nischer. Hetzelfde geldt natuurlijk voor lipstick, lippenbalsem en lippotlood.


Hoe kan je een koortslip nu verbergen ? Key is hier dat je heel hygiƫnisch moet werken. Ontsmet waar nodig, desinfecteer na elke stap je handen, gebruik het liefst tools die je kan weggooien (zoals bijvoorbeeld wattenstaafjes etc.). Begin met een laagje (liefst heel dekkende) concealer. Niet smeren, vooral deppen : zo behoud je de dekking. Nadien breng je met een wattenschijfje al deppend wat poeder eroverheen zodat de concealer blijft zitten. Een lipstick/lipgloss zou ik afraden op dat moment.

Hoe bedek jij je koortslip ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Vanaf het moment dat ik een koortsblaar voel opkomen, begin ik 'Aloe Lip Treatment' van The Body Shop te smeren. Doet wonderen!!!!! Ik heb al van alles geprobeerd, maar dit werkt echt! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip ! Moet ik in mijn achterhoofd houden :D Dank je wel om 'em te delen !! :D

      Verwijderen