vrijdag 5 december 2014

Clinique 3 stappen systeem

Gezichtsverzorging is heel belangrijk, dat heb ik jullie nu al wel genoeg duidelijk gemaakt. Wel, ... ik zondig daar soms tegen (ik weet het : bad beautyblogger!). Ik heb soms gewoon echt geen tijd (of zin, het is maar hoe je het bekijkt) om heel mijn routine te doen. Het liefste van al zou ik gewoon recht mijn bed induiken. Door de jaren heen en na vele producten getest te hebben, begon ik kleine bultjes op mijn gezicht op te merken. Geen puistjes ofzo, maar bultjes. Als je gewoon naar me keek, viel het niet op maar ging ik dichter bij de spiegel staan, dan zag ik een soort reliëf in mijn gezicht. De bultjes begonnen me meer en meer te irriteren, dus ik wilde mijn gezichtsverzorging (of wat er dan ook van overschoot) eens onder de loep nemen. Ik besloot om mijn verzorging maar eens aan te passen. Van het Clinique 3-stappensysteem had ik al zoveel goeds gehoord maar ik wilde eerst wel eens testen of dat het echt iets voor mij was. Ik zag bij Ici Paris XL deze kennismakingskit staan. Perfect !


Ik nam de kennismakingskit voor gecombineerde tot vette huid. Deze kit bevat de producten van het originele systeem maar dan net ietsje kleiner. Geen sample size, dat zeker niet maar je ziet wel dat ze kleiner zijn dan de full size.

Het systeem bevat een face wash, een cleanser en een moisturizer. Voor de moisturizer is zowel een gel als een crème beschikbaar, voor een gecombineerde tot vette huid is een gel aan te raden. Ik heb dit systeem nu een maand lang, elke avond gebruikt. Wat vond ik er nu van ?


Allereerst begin je met de face wash. Deze is een soort gel die, eens in contact met water, verandert in een schuimend goedje. Hij is heel mild maar doeltreffend. Ik had nooit gedacht dat dat laagje schuim iets kon doen voor mijn huid. Nadat ik alles er had afgewassen, voelde mijn huid clean. En dat al na het eerste product ! Ik was onder de indruk.


Dan was de cleanser aan de beurt. Het eerste wat ik opmerkte, was dat hij sterk naar alcohol rook. Daardoor had ik wel wat schrik : ik had dan wel een redelijk vette huid maar ik moest nu ook geen droge huid krijgen. Al bij al viel het nog mee, hij haalde grondig de laatste restjes van mijn facial wash weg.


Als laatste heb je deze moisturizer. Deze is hét pronkstuk van het systeem want ik ken er velen die gewoon deze moisturizer los kopen, zo fijn vinden ze hem. Zoals ik al eerder zei, is dit de gel vorm.  Deze wordt namelijk beter door mijn huid opgenomen. Hij doet net het omgekeerde van de cleanser : hij voedt mijn terug. Geen droge plekjes te bespeuren, geen extreme vettige plekken in mijn gezicht na een aantal uur.

Ik heb echt het gevoel dat dit systeem de oliën op mijn gezicht controleert. Wat nu met de bultjes ? Die zijn er nog steeds maar ik heb wel het gevoel dat ze stilletjes aan aan het minderen zijn. Ik heb mijn lesje nu wel geleerd en ga met veel plezier deze kit blijven gebruiken. Ik ben zeker  dat de full size producten binnenkort op mijn schap komen te staan !

De Clinique 3-stappen systeem kennismakingskit kan je vinden bij Ici Paris XL voor €24,90 .

Wat gebruik jij van verzorging ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten