woensdag 17 december 2014

Hoe je wenkbrauwen in vorm houden ?

Je wenkbrauwen framen je gezicht, dat werd mij altijd verteld. Je moet jezelf eens inbeelden zonder wenkbrauwen en indenken hoe je gezicht er dan uit zou zien... Lukt dat ? Maar raar, toch ? Het is dus belangrijk dat je je wenkbrauwen onderhoudt. Vandaag vertel ik je hoe ik mijn wenkbrauwen doe en welke tools ik gebruik.


1. Kammen
Als je geen al te grote problemen hebt met je wenkbrauwen, dan is kammen de juiste optie. Je hebt er zo'n speciaal borsteltje voor of je kan het met een mascaraborsteltje doen (zo eentje dat je gebruikt als je mascara bij iemand anders aanbrengt). Breng als laatste nog een klein beetje wenkbrauwgel aan en ze zitten goed voor de rest van de dag.

2. Epileren
Meestal groeien wenkbrauwharen alle kanten op. Niemand is echt gezegend met perfecte wenkbrauwen dus af en toe moet er wel eens iets aan gedaan worden. Allereerst: epileren. Het is belangrijk om je wenkbrauwen een mooie vorm te geven die past bij je gezicht. Of je dikke of dunne wenkbrauwen wilt, ligt aan jou maar hier zijn de 'basisregels' om je wenkbrauwen te epileren :
- epileer nooit aan de bovenkant van je wenkbrauw; altijd aan de onderkant
- zorg voor een goede pincet. Er zijn veel pincetten op de markt maar ze zijn niet allemaal even goed. Tweezermann staat bekend om hun pincetten omdat de onderkant van de pincet een verfijnde grip heeft zodat je zelfs de kleinste haartjes te pakken krijgt. Ze kosten misschien ietsje meer maar je doet er echt jaren mee !
- hoe weet je tot waar je wenkbrauwen moeten komen ?



Zoals je ziet, heb ik op bovenstaande foto's hier 2 afstanden afgemeten. De afstand van de buitenkant van je neus naar de buitenste ooghoek geeft aan tot waar je wenkbrauw moet komen. De afstand, gemeten door je kwast/potlood loodrecht te houden aan de zijkant van je neus, geeft aan waar je wenkbrauw moet beginnen. Dit zijn je 'natuurlijke' verhoudingen. Als je ongeveer die richtlijnen volgt, weet je ongeveer de lengte van je wenkbrauw. Het hoogste punt van je wenkbrauw komt ongeveer uit ter hoogte van 3/4de van je oog.

Als je niet echt weet welke vorm je goed staat, bestaan er ook van die sjablonen. Pas daar wel mee op : deze zijn zowat de algemene vormen maar of ze 100% bij jou passen, is nog maar de vraag. Gewoon even de basisregels volgen en je komt er vanzelf wel.

3. Knippen
Als je er echt geen weg mee weet, kan je ze ook nog knippen. Hier moet je goed mee opletten dat je ze niet helemaal uit de vorm haalt. Wat je doet : je kamt eerst je haartjes allemaal naar boven en knipt met een speciaal wenkbrauwschaartje de uitstekende haartjes weg. Hier mag je niet wel aan de bovenkant knippen (wat je bij epileren net niet mocht).


Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen !

Hoe hou jij je wenkbrauwen in vorm ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Handig artikel! Ik epileer die van mij áltijd :D als het weer eens tijd is om te epileren vul ik ze eerst in met wenkbrauwpotlood, zodat ik zie hoe de vorm zou moeten zijn. Alles wat buiten de vorm valt haal ik weg met een pincet. De haartjes aan het begin van mijn wenkbrauw die te lang zijn knip ik wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat met het wenkbrauwpotlood is een slimme truc ! Ik probeer meestal met een highlighting pen de vorm een beetje aan te geven voordat ik ga epileren, maar deze truc lijkt me veel simpeler ! :D

    BeantwoordenVerwijderen