maandag 15 december 2014

Make-up verslaving : een probleem ?

Dat ik van make-up hou, is al lang geen geheim meer. Ben ik niet met de wetenschappen bezig, dan is het wel met nagellak, eyeliner en lipsticks. Ik babbel er nog nét niet teveel over dat mijn vriendinnen zeggen dat ik er moet over ophouden, haha ! Ook besef ik maar al te goed dat ik meer heb dan nodig. Mijn broer wees me er vorige week nog op dat ik dat nooit allemaal zou op krijgen. Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk ! Heb ik teveel ? Ja. Ben ik verslaafd? Nog nét niet denk ik. Maar vroeger was dat anders ...



Ik ontdekte YouTube een paar jaar geleden. Ik zag meiden zich opmaken voor hun camera, zag hen tips & tricks geven aan hun abonnee's en ... ik zag make-up collectie filmpjes voorbij komen ! Mijn mond viel open van verbazing. Hoe kan iemand zoveel make-up hebben?! Mijn reactie was dezelfde als mijn broer : je KAN dat toch gewoon niet allemaal opgebruiken? Let wel : ik had toen zelf 1 mascara, 1 oogpotloodje en 1 lipgloss, het hoofdzakelijke toen. Ik had niet meer nodig, ik was 14 jaar en meer mochten we op school ook niet echt dragen. Dus toen ik kasten vol make-up voorbij zag komen, werd ik helemaal verliefd. Telkens als ik boodschappen moest doen, liep ik sowieso ook Kruidvat binnen om eens langs de make-up schappen de lopen. En je kan het al raden : waar ik vroeger gewoon langsliep, bleef ik nu minutenlang staan. Al die mooie producten werden opeens heel interessant.



Ik kijk nog steeds met open mond toe hoor, haha !

Telkens gingen er 1 of 2 producten mee naar huis maar aangezien ik zo dikwijls Kruidvat binnenliep, werd dat na een tijdje al een hele hoop. Waar ik voordien mijn make-up bewaarde in een klein toilettasje, moest ik ineens een kastje kopen van de Ikea omdat mijn tasje gewoon veel te vol ging steken. Toen wist ik dat het al de foute kant opging, haha ! Het is niet zo dat ik die producten kocht om maar te kopen, ik gebruikte ze ook effectief. Waar het van mascara en oogpotlood ging, kocht ik nu eens een foundation, concealer en lipstick. En ik was vertrokken voor de komende jaren. Toen ik ging bloggen, was dat natuurlijk een goed excuus om Kruidvat, MAC en Galeria Inno binnen te gaan. Toen ik al de basics had, kocht ik nog eens een concealer van een ander merk, om te vergelijken welke nu de beste was. En zo ging het maar door. Ik heb zo verschillende nude lipsticks maar geen 1 lijkt op elkaar. 

Mijn collectie bleef maar groeien tot op de dag van vandaag. Als ik mijn oude make-up collectie filmpjes bekijk en dit vergelijk met wat ik nu allemaal heb ... Hoe zoveel kan veranderen op een paar jaar tijd ! Ik heb al wat moeten verschuiven en passen om alles nog 'gestockeerd' te krijgen. Af en toe ruim ik eens alles op en doe ik weg wat ik niet meer gebruik. Niet omdat het slecht is (dat is zelden zo) maar gewoon omdat ik alles niet meer opgeborgen krijg. Een grotere kast kopen, zie ik je al denken? Dat is inderdaad een optie maar ten eerste heb ik gewoon geen plaats meer om nog een kast te zette en ten tweede wil ik gewoon echt alles gebruiken wat ik heb, zonder nog MEER te kopen. Een verslaving ? Niet echt : het heeft lang geduurd voor ik de MAC kon bezoeken en toch zonder iets naar buiten kon komen. Ik heb van alle producten meer dan genoeg, dat ik niet de noodzaak zie om nog meer te kopen. Af en toe koop ik nog wel eens iets omdat ik het nodig heb (een foundation die op is bijvoorbeeld) maar ik ren niet meer naar de winkel om alles te kopen van de nieuwe collecties die uitkomen (wat ik vroeger wel deed).

Wat denk jij : is make-up een verslaving?

Stay gorgeous !

Anke

3 opmerkingen:

  1. Ik herken mezelf daar enorm goed in ;) Ik heb een extra kast gekregen om al mijn make-up in op te bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, zo leuk ! Als ik het huis uit moest gaan, komt er direct een grotere kast :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Make-up is voor mij echt een verslaving omdat ieder product toch weer net uniek is. Ik sta op het punt om een grotere kast te kopen omdat ik het gewoon niet allemaal meer kan opbergen. Shame on me, maar ik vind het zo heerlijk om nieuwe producten te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen