vrijdag 12 december 2014

Too Faced Boudoir Eyes

Too Faced heeft me ontzettend enthousiast gemaakt over hun producten. In het artikel van het chocolate bar palette (klik hier voor het artikel) kon je wel zien dat ik mijn hartje ophaalde. Wat was dat palette fijn ! Ook het Too Faced Boudoir Eyes palette stond al een tijdje op mijn wishlist en ik was dan ook heel blij toen ik het in Mallorca vond. Ik nam het gelijk mee, ik was daar nu toch ... 



Too Faced staat bekend om zijn metalen verpakkingen, je zal ze niet snel zien afkomen met een kartonnen doosje. Zo'n typische oogschaduwdoosjes zag ik altijd bij de Amerikaanse YouTubers en was dan ook benieuwd waarom deze palletjes zo veel gekocht werden. Helaas vind ik de verpakking maar niks. Om de een of andere reden sluit dit doosje niet goed (magneetje te zwak?) en vind ik het maar wat gammel (zonde!). Maar goed, het is de inhoud dat telt. Wat ik wel leuk vind, is dat het zo klein is zodat jet het eventueel makkelijk mee op reis kan nemen.



Het Boudoir Eyes palette bevat 9 kleurtjes oogschaduw. Valt de kleur je onmiddellijk op ? Jep, ze zijn paars getint! Je krijgt een mooie grote highlighter, een paar kleuren die je over je hele ooglid kan aanbrengen en een paar donkere kleuren om je ogen aan de buitenkant wat diepte te geven. Smokey eyes zijn hier ook makkelijk mee gemaakt. Het is, net zoals het chocolate palette, een heel universeel palet. Je krijgt 2 matte tinten, de rest heeft wat shimmer.

Verder zit er ook een kaartje bij met 3 ooglooks die je eens kan uitproberen. Leuk als je wat nieuw bent ik in het make-up wereldje of als je wat inspiratie wilt opdoen. 



De oogschaduws zijn zelf zacht en makkelijk aan te brengen. Ik merk wel een klein beetje fall-out maar daar valt mee te werken. 




Ik gebruikte Voulez-Vous over het hele ooglid met Lap Dance in de crease. Als highlighter gebruikte ik Birthday Suit. French Tickler gebruikte ik als lijntje dicht tegen mijn bovenste wimperrand. Een zachte smokey eye is er dus snel mee gemaakt. Ik heb wel het gevoel dat een deel van de pigmentatie wegvalt als je de kleuren met elkaar blendt. Dat is niet het geval bij mijn Too Faced Chocolat Bar palette. 

Ik heb een beetje een gemengd gevoel bij dit palette. De verpakking is niet echt mijn ding maar de oogschaduws zijn wel oké. Als ik echt moest kiezen, verkies ik toch mijn Too Faced Chocolat Bar palette boven deze Boudoir Eyes.

Het Too Faced Boudoir Eyes palette kan je vinden bij Sephora voor €35.

Zou jij dit palette kopen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten