woensdag 10 december 2014

Welke beautyproducten voor beginners ?

Mijn laatste deel van 'Beginners 101'. Weet je niet waarover deze serie gaat ? Klik dan hier. Ik heb ongeveer alles behandeld en je alle basics uitgelegd. Hierop kan je nu verder bouwen en je meer gaan verdiepen in dingen. Wat dacht je van een aantal verschillende finishes van lipstick of verschillende texturen van oogschaduw ? Zoals je ziet, zijn de combinaties eindeloos. Ik wil deze serie afsluiten met wat aanraders van producten voor beginners. Ben je een newbie in de make-up wereld maar je wilt toch je collectie wat uitbreiden ? Ziehier : de oplossing !



Als je begint met make-up hoef je niet meteen een full face te hebben. Begin geleidelijk aan en bouw rustig op. Een foundation is misschien net te zwaar om mee te beginnen (of je wilt het meteen goed doen!) dus dan is een getinte dagcrème of een BB crème een beter idee. Een favoriet is deze BB crème van The Body Shop. Hij is heel luchtig, je voelt 'em gewoon niet zitten maar toch bedekt hij alles wat er moet bedekt worden. Een uitgebreide review vind je hier terug.



De keuze of je al dan niet poeder gebruikt, laat ik aan jou. Een BB crème is op zich al wel genoeg maar als je alles wilt laten zitten gedurende de dag, dan is een poeder wel aan te raden. Ik heb een gecombineerde tot vette huid dus ik zoek altijd iets dat mijn huid gedurende de dag mat houdt. Ik heb al vele poeders geprobeerd maar er is er maar eentje die er echt voor mij uitspringt : de Catrice Prime & Fine Mattifying Powder (klik hier voor het artikel). Deze laat me niet glimmen gedurende de dag. Reden te meer waardoor ik pan geraakt heb !


Voor een oogschaduwbasis ben ik spijtig genoeg niet de ideale persoon om te vertellen welke een goede is. Ik heb van mezelf hele vettige oogleden waardoor alles bij mij in de lijntjes gaat zitten. Wat ik ook geprobeerd heb, hoe duur of goedkoop de oogschaduwbasissen wel niet waren : het maakte gewoon geen verschil. Ik heb van verscheidene mensen gehoord dat de I love Stage Oogschaduwbasis van Essence wel goed werkt. Zoals ik al zei : bij mij werkt hij niet, maar daarom wel bij jou ! En wat nog leuker is : hij is budgetproof !


Oogschaduw zelf heb je in verschillende vormen en maten, verschillende merken en verschillende kleuren. Hier kan ik moeilijk iets aanraden omdat iedereen verschillend is daarin. Sommigen houden het liever wat rustig en kiezen bruine tinten, anderen gaan voor de knalkleuren. Of sommigen dragen gewoon geen oogschaduw, dat kan ook. Als ik je toch iets mag aanraden, dan zou het allereerst de W7 paletten zijn. Tegenwoordig heeft elke webshop ze wel in hun assortiment zitten waardoor ook wij, Belgen, er makkelijk aangeraken. Wou je toch niet online bestellen, dan zijn de palletjes van Essence nog altijd een goede optie.



Voor de lippen is het ook hier weer moeilijk. Sommige mensen dragen alleen lippenbalsem, anderen dan weer lipstick én lipgloss. Mijn favoriete lipstick is Catrice 'Frozen Rose' maar deze is spijtig genoeg niet meer verkrijgbaar. Een lipkleur waar ik tegenwoordig ook veel naar grijp, is de NYC Expert Last Lip Lacquer 'Central Park Passion', een mooie nude kleur. Liquid lipsticks zijn eigenlijk perfect want ze geven de dekking van een lipstick maar de gloss van een lipgloss. 2 in 1 dus !


Ik hoop dat jullie er wat inspiratie uit kunnen halen hebben. Zoals ik al zei : iedereen is verschillend en heeft andere voorkeuren, dus je past lekker aan wat je al dan niet gebruikt.

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Handig artikeltje! Ik gebruik qua make-up enkel mijn hele collectie poeders, doordat ik in mijn evolutie van kleine meid naar vrouw zit en dat wel wat struggles met zich meebrengt met mijn huid. Dus ik moet wegblijven van alle crèmes etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer leuke producten! Zou ikzelf ook aanraden aan beginners!

    BeantwoordenVerwijderen