vrijdag 20 februari 2015

Essence Plump No Clump Volume Mascara

Het werd weer eens tijd voor een nieuwe mascara review. Essence kwam een hele tijd geleden uit met de Plump No Clump Volume mascara en dat klonk als muziek in m'n oren. Volume en geen klonters? Dat is echt iets voor mij. Benieuwd naar wat ik ervan vind ?


Een fel oranje tubetje dat me heel erg aansprak in de winkel. Van Essence heb ik al vele mascara's uitgetest: ze zijn een hit or miss. Alhoewel geen enkele mascara mijn Maybelline The Rocket kan verslaan, waagde ik mij toch aan deze mascara. Misschien had ik wel een nieuwe holy grail gevonden ? Zou fantastisch zijn aangezien deze niet zo heel duur is ...


Laten we zeggen dat ik fan ben van het mascaraborsteltje. Ik hou van een stevig plastic borsteltje met spikey haartjes : zo kan ik makkelijk aan de basis en aan de kleinste wimpertjes. Volume echter is moeilijk terug te vinden (maar met mijn wimpers is dat moeilijk, vrees ik...). Klonters daarentegen heb ik niet gevonden, een groot pluspunt !

De formule van de mascara is anders dan de andere mascara's die ik al ooit geprobeerd heb. Een eerste laagje zorgt ervoor dat je wimpers licht gekleurd en mooi gesepareerd worden zonder al te meer. Ideaal voor meiden die niet zo van make-up houden maar die wel hun ogen willen laten spreken. Je krijgt een beetje een 'no make-up' make-up look. Vanaf het tweede laagje bouw je echt de kleur en de lengte op zonder klonters! Spijtig genoeg nog steeds zonder volume en nog erger ...


...ik kreeg er spinnenpoten van ! Als je op de buitenste wimpers let, zie je dat ze mooi in elkaar hangen. Een eerste laagje separeerde heel mooi mijn wimpers maar vanaf het 2de laagje is dat effect helemaal weg. Mmm ... Niet zo echt een mascara naar mijn smaak. Als je van naturelle wimpers houdt, dan is een eerste laagje meer dan genoeg. Een 2de laagje zou ik dan niet proberen ...

De Essence Plump No Clump mascara kan je vinden bij Kruidvat voor €2,89.

Welke mascara wil jij nog uitproberen?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: