maandag 16 maart 2015

Herontdekking : MAC Pigments

Af en toe moet je eens beginnen graven in je producten. Producten die je al een tijdje niet meer aangeraakt hebt maar waar echte schatten tussen zitten. Producten waar je veel plezier aan beleefd hebt maar die gewoon in de vergeethoek zijn geraakt. Dat was het geval bij mijn MAC pigmenten. Ik kwam ze plots weer tegen en kreeg een flashback naar 2 jaar geleden, waar ik ze bijna elke dag gebruikte...


Vroeger waren deze pigmenten echt een hype. Iedereen moest ze hebben en dat in alle kleuren die MAC maar had aan te bieden. Nu heb ik het gevoel dat die hype aan het verdwijnen is aangezien vele (goedkopere) merken tegenwoordig uitkomen met losse oogschaduwpoeders.



Ik heb zelf 3 pigmenten : Tan, Melon en Violet; toch wel kleuren die je bij de bestsellers kunt tellen. Zoals je ziet, zie je een verschil in verpakking tussen Violet en de 2 anderen. De verpakking v. Tan & Melon is zoals je ze nu nog kunt kopen. Ze bevatten 4,5 g product en let me tell you : daar geraak je nooit doorheen. Doordat het pure pigmenten zijn, is de kleurafgave perfect waardoor een beetje meer dan genoeg is. Melon heb ik al een aantal zomers achter elkaar gebruikt en je ziet amper dat er iets uit is. Dat ze zuinig werken, is dus een voordeel. Een nadeel is het aanbrengen. Doordat het losse poeders zijn, moet je ze echt goed in je kwast werken om de kans op fall-out te vermijden. Dat vraagt tijd waardoor ik ze nog amper gebruik omdat het 's morgens eenmaal snel moet gaan. Best jammer want ik vind de kleuren nog steeds prachtig !

Violet - Melon - Tan

Je betaalt er wel wat voor (€21,50 volgens mij) maar het gaat levenslang mee. Om de kleur nog extra kracht bij te zetten, kan je op voorhand je kwast wat nat maken voordat je de poeder op je oogleden aanbrengt. Je zal nog nooit zo'n pigmentatie gezien hebben !

Een herontdekking ? Jazeker ! Ik zal ze nu niet meteen elke dag gebruiken (net omdat het wel eventjes duurt eer je ze mooi op je oogleden krijgt zonder al te veel fall-out). Maar ze staan mooi in het zicht zodat ik er meer gebruik van kan maken !

Heb jij MAC pigmenten in je collectie zitten ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Met zulke pigmenten zou ik echt gaan klungelen, mezelf kennende hehe :) Maar ik vind ze wel ongelofelijk mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen