zondag 15 maart 2015

Voordelen van kort haar

Vorige zomer kreeg ik opeens een spontane ingeving : ik werd brunette. En om het nog zotter te maken : ik nam afscheid van mijn lang haar. I tell you : als je me dat 5 jaar geleden zou gezegd hebben dat ik kort haar zou gehad hebben (én dan nog eens in het bruin), ik zou je niet geloofd hebben. Mijn haar was heilig, telkens mochten de puntjes er alleen maar afgeknipt worden. Maar genoeg is genoeg, ik had nood aan iets anders. Een maandje geleden moest ik weer naar de kapper en ik vond het opnieuw te lang. Weer ging er een stukje af wat resulteerde in een 'lob' wat nu ontzettend hip is. Sindsdien vind ik kort haar de max. Weet je waarom?


1. Minder tijd nodig
Ik slaap graag. En naarmate de week vordert, heb ik meer moeite om mijn bed uit te geraken. Toen ik nog lang haar had, moest ik op tijd opstaan om mijn hele routine te doorlopen voordat ik kon vertrekken. Nu ik wat korter haar heb, ben ik binnen de 10 minuten klaar mét steil haar. Nog nooit was het zo gemakkelijk om mijn haar zo goed te laten liggen, haha !

2. Minder product
Ik moet toegeven : ik verbruikte heel wat shampoo en conditioner wanneer ik mijn lange haren moest wassen. Ik had heel dik haar en kreeg het met 1 pompje echt niet ingezeept en proper. Problem solved met kort haar! Voor ik het weet, is mijn hele hoofd ingezeept en ben ik klaar. Ook de bodem van mijn haarmasker zie ik minder snel. En dat voel je ook in je portemonnee. Kachjing !

3. Gezonder
Als ik oude filmpjes van mezelf terugkijk, zie ik echt hoe ongezond mijn haar eruit zag. Ik zit echt soms met mijn handen in mijn haar (haha, kleine woordspeling !) dat ik dat toen gewoon niet zag. Mijn lang haar was heilig. Punt. Ik kreeg al vaker de opmerking dat er een stukje af moest want het zag er gewoon echt niet uit. Sinds ik korter haar heb, is mijn haar veel gezonder. Dode punten ? Verleden tijd. Glans ? Welcome back! Frizz ? Daar heb ik niet veel last meer van. Hoe ik ook mijn best deed bij mijn lang haar : ik kreeg het niet zo gezond in vergelijking zoals mijn haar nu is.

4. Trendy
I didn't care that much about trends, toch niet op haargebied. Hair chalk heb ik nooit gedaan, laat staan dat ik de helft van mijn hoofd heb kaal laten scheren. Maar de 'lob' is tegenwoordig trendy en ik ben blij dat ik voor 1 keer mee ben. Je kan er zo veel richtingen mee uit, ik snap wel waarom dit kapsel trendy is voor de lente !

Heb jij kort haar ?

Stay gorgeous !

Anke

3 opmerkingen:

  1. Hihi herkenbaar! Ikzelf ben vooral blij dat sinds mijn haar weer wat korter is, het opnieuw gezond is :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn haar ook een heel stuk korter momenteel (het was een kwestie van moeten, mijn haar was echt kapot) en ik vind het ook praktischer maar toch mis ik mijn lange lokken met momenten nog steeds haha. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook hoor ! Mijn galabal is vrijdag en dan wou ik dat ik nog steeds mijn lang haar had voor mooie krullen. Maar stiekem vind ik kort haar toch leuker. Zoals je zegt : het oogt ook veel gezonder ;)

      Verwijderen