vrijdag 13 maart 2015

Make-up Revolution Romantic Smoked & Essential Shimmers

Mijn Flawless make-up palette van Make-Up Revolution viel absoluut heel goed in de smaak. Een prachtige samenstelling van mat en shimmer, van lichte en donkere kleuren. De kwaliteit is goed, prijs is meer dan oké. Ik ben fan ! Ik bestelde samen met dit palette ook nog 2 andere bad boys : de Redemption paletten. Tijd om deze eens aan de test te onderwerpen.


In totaal zijn er maar liefst zo'n 11 verschillende Redemption paletten verkrijgbaar, ik koos voor de 'Romantic Smoked' en de 'Essential Shimmers'.



Romantic Smoked is een mix van verschillende kleuren. Het palette bestaat uit 12 prachtige kleuren waarvan de eerste 6 kleuren een shimmertje bevatten, de andere 6 zijn compleet mat. Best of both worlds in 1 palette. Dit is al een groot pluspunt! In dit palette vind je als hoofdtint paars en alle afgeleiden ervan. Het enige wat ik echt mis, is een hele donkere kleur (zwart of donkerpaars had gerust in het palette mogen gestoken worden). Wat met de pigmentatie ?




Die is goed ! Na mijn kennismaking met het Flawless palette had ik gehoopt dat de goede kwaliteit niet eenmalig zou zijn. En dat is het dus niet. De poeders zijn goed gepigmenteerd, al zijn de donkere kleuren ietsje beter. Maar hey : mij hoor je niet klagen hoor ! Een snelle, alledaagse look kan je hier zo mee maken zoals je kan zien. Door de donkere kleuren kan je je dagelijkse look meteen transformeren naar iets meer smokey.



Dit zijn de Essential Shimmers. Doet dit palette je gelijk aan iets denken ? Jep, NAKED 3 ! Het bevat niet elke kleur van NAKED 3 maar sommigen zitten er echt niet ver naast. In tegenstelling tot 'Romantic Smoked', bevat dit palette alleen kleurtjes met shimmer.





Dit palette viel een beetje tegen qua pigmentatie. De poeders voelen weliswaar heel zacht aan maar daardoor brokkelen ze ook zo makkelijk ! Fall-out is bijna niet te vermijden. Op de swatch tonen de poeders heel mooi en zien ze er schitterend uit, op mijn oog zijn ze weliswaar amper terug te vinden. Jammer!

Je kan wel zeggen dat de 'Romanitc Smoked' mijn favoriete palette van de 2 is. De paletten zijn allebei fijn, al viel de 'Essential Shimmers' me toch een beetje tegen. Either way : het zijn mooie palettes voor een zacht prijsje !

De Make-up Revolution Redemption palettes kan je o.a. bestellen bij Beauty88 voor €4,99 per stuk.

Welke van de 2 is jouw favoriet ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: