vrijdag 17 april 2015

Oogschaduwpaletten of mono's ?

Of je nu voor de felle kleurtjes bent of net niet : met oogschaduw spelen en allerlei looks uitproberen, is enorm plezant. Het liefste zou ik dat elke dag doen, maar helaas ! Door de jaren heen heb ik wel wat kleurtjes verzameld, gaande van paletten tot verschillende mono’s. Eerst gebruikte ik mijn mono’s alsof mijn leven ervan afhing maar de laatste tijd laat ik ze meer en meer links liggen voor … de paletten.


Niet dat ik de mono’s opeens slecht vind, helemaal niet! In mijn blogpost  over mijn favoriete paletten kon je al wel raden dat paletten in het algemeen de bovenhand kregen. Paletten zijn gewoon enorm handig : je hebt alle kleurtjes bij elkaar, een goede mix van mat en glanzende kleuren, highlighters en donkere kleuren, … Dat ze daarom zo handig zijn om mee op reis te nemen, moet ik je uiteraard niet vertellen. Wat zou je zelf kiezen : 1 palette of 6855698856 mono’s ? Het weegt niet alleen veel meer (en hey : je moet letten dat je nog wat shopruimte overhebt!), het neemt ook ontzetten veel plaats in in je make-up tasje.


Tegenwoordig zijn er meer en meer merken die met paletten/paletjes uitkomen. Meer en meer mensen gebruiken ook vaker een palet. Zoals ik al zei : in het begin gebruikte ik mijn mono’s enorm vaak. Langzaamaan verschenen zowat de eerste paletten op de markt en iedereen was er enthousiast over. Ik snapte de hype niet al te goed, ik was heel blij met de manier waarop ik mijn mono’s gebruikte. Toen kreeg ik eens een paletje cadeau en ik merkte dat dat wel handig was. Ik moest ’s morgens niet gaan rommelen tussen mijn mono’s om de juiste kleur te vinden : de kleurtjes zaten al mooi naast elkaar. Ik moest niet een voor een elk doosje opendoen voordat ik de oogschaduw wilde gebruiken. Ik opende gewoon het palet en de kleurtjes waren direct beschikbaar. Scheelde tijd ’s morgens ! Sindsdien is die paletliefde gegroeid en is dat het enige wat ik tegenwoordig nog gebruik.

Doe ik dan niets meer met mijn mono’s ? Natuurlijk wel !  Mijn favoriete highlighter en kleur om uit te blenden, zijn mono’s. Als er in het palet geen goede versie van beide zit, dan pak ik mijn 2 schatten erbij en gebruik ik die. Of zoek ik een specifieke kleur voor op mijn ooglid? Dan grabbel ik eens in mijn mono-laatje en zoek ik die specifieke kleur. Paletten bevatten ook niet élke kleur , dus af en toe komen mono’s wel eens van pas. En wie weet : binnen een paar maanden ben ik de paletten beu en maak ik terug een bocht van 180° waar de mono’s opnieuw een belangrijke rol gaan spelen… Wie weet …

Wat gebruiken jullie het meeste : mono’s of paletjes ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik gebruik absoluut meer palettes! Ik heb eigenlijk ook maar een drietal mono's die ik eigenlijk nooit gebruik. Eentje ervan is van MAC en ook die gebruik ik veel te weinig. Ik ga binnenkort een quad halen waarin hij past zodat ik hem hopelijk meer zal gebruiken in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen