vrijdag 11 september 2015

Brush/Boozy Guard

Je kwasten wassen, is ongelofelijk belangrijk (maar wel een pain in the ass om het telkens te doen, geloof me). Doordat je je kwasten wast, haal je niet alleen de make-up eraf maar ook alle viezigheden die zich gedurende de tijd zich hebben opgestapeld in de kwasten. Zo voorkom je puistjes. Je kwasten laat je best ondersteboven drogen zodat het water naar beneden kan lopen en zodat de lijm niet loskomt en je al je haren zo verliest. Je weet waarschijnlijk dan wel dat je haren wat gaan vervormen of dat de hele vorm van je kwast verandert. Daar is de Brush/Boozy Guard nu voor !


Wat het is ? Het zijn een soort elastische netjes die je om je kwasten doet. Je hebt er brede, voor de grote kwasten maar ook hele dunne zodat zelfs de kleinste kwasten erin passen. Doordat ze elastisch zijn, zullen ze de vorm van je kwasten behouden zonder de haren te beschadigen. Het enige minpuntje dat er toch wel is bij de grotere kwasten is dat ze niet zo goed drogen aangezien de haren heel dicht bij elkaar worden gehouden. Mijn MAC 156 kwast (mijn grote kwast om bronzer over heel mijn gezicht aan te brengen) is zo’n kwast dat heel moeilijk droogt in het algemeen maar zeker ook hierdoor. Wat ik dan doe, is om het uurtje even de Guard eraf halen, mijn kwast even laten ‘luchten’ en dan de Guard er terug opzetten. Zo kan de lucht aan de haren en kunnen ze alsnog drogen.


Ik gebruikte de Brush Guard al jaren maar doordat ik meer kwasten in mijn collectie begon te krijgen, kwam ik er wel wat tekort waardoor sommige kwasten toch nog hun vorm verloren. Daarom bestelde ik onlangs bij Boozyshop een set en koos voor hun eigen merk : de Boozy Guard. Zelfde principe, ander merk. Ik kocht een set met 15 Guards zodat ik toch een tijdje zou toekomen. Je ziet wel onmiddellijk het verschil tussen mijn oude en nieuwe Guards, haha ! Ze proper maken is ook niet zo heel moeilijk (een lauw sopje doet wonderen) maar na een tijdje verkleuren ze toch door gebruik.

Ik kan er eigenlijk niks verkeerds van zeggen. Door de Brush/boozy Guard behouden mijn kwasten goed hun vorm waardoor ze make-up goed blijven aanbrengen.

De Brush/Boozy Guard kan je vinden bij Boozyshop voor €4,99.

Hoe hou jij je kwasten in vorm ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten