zondag 11 oktober 2015

Hoe je bruine kleurtje langer behouden?

De zomer hebben we nu al een tijdje achter ons gelaten, we zitten weer in dezelfde sleur als altijd maar stiekem snakken we met z'n allen terug naar de zomer. Het enige wat nog een tastbaar bewijs is dat je ook effectief op vakantie bent geweest, is je bruine kleurtje. Ik ben iemand die geen fake tan draagt en niet onder de zonnebank gaat. Je kan je dus wel voorstellen dat, eenmaal ik een beetje kleur heb, ik er zo lang mogelijk van wil genieten. Daar bestaan een aantal trucjes voor, lees je mee ?



Hoe krijg je je bruine kleurtje in de eerste plaats ? Op zonnige dagen loop je vrolijk buiten. Door allerlei chemische reacties in je huid wordt er melanine gemaakt, het lichaamseigen bruine pigment. Aangezien het in je huid zit, kan je dit probleem al wel zien aankomen : wanneer je vervelt of je huid schilfert af, verlies je je mooie kleurtje. Eerste tip om je bruine kleurtje wat langer te houden : scrub voordat je op reis vertrekt. Je huid schilfert wat later af zodat je langer van je bruine tintje kunt genieten. Is echt een heel handige tip die altijd werkt.

Maar wist je ook dat je door het eten van superfoods je bruine kleurtje kunt behouden ? Met superfoods bedoel ik bijvoorbeeld zalm. Zalm bevat namelijk vetten. 'Vetten?'. Jep, vetten die je lichaam nodig heeft om je cellen te herstellen. Onze celmembranen bestaan namelijk uit vetten om de inhoud van de cel te beschermen tegen alle schadelijke stoffen van buitenaf. Wanneer je de juiste vetten eet, kan ons lichaam dat gebruiken om allerlei dingen aan te maken en onze huid gezond te houden. Een gezonde huid = minder afschilfering en dus een iets langer bruiner tintje ! Maar ook je dagelijkse vitaminen inname zorgt ervoor dat je huid er stralend uitziet . Daarom maak ik elke avond een smoothie om mee te nemen 's andersdaags naar mijn thesisplaats. Niet alleen krijg ik zo mijn vitaminen binnen, het is ook nog eens lekker verfrissend. Meestal maak ik mijn smoothie zo dat hij me goed vult tot de middag. Ik heb verschillende favoriete varianten van smoothies (banaan-framboos maar ook meloen-banaan-druif). Meer varianten kan je bijvoorbeeld op Aloha's website vinden (klik hier) vinden, waar ik een beetje mijn inspiratie haal voor nieuwe smoothie varianten.


Uiteindelijk zal je bruine kleurtje (helaas) wel verdwijnen, nothing lasts forever. Natuurlijk kan je je nog wel steeds blijven insmeren met de Dove Summer Glow bodylotion. Het is geen fake tan, wel een bodylotion die je, na een paar keer smeren, een tintje geeft. Verwacht geen grote wonderen, je wordt niet van de ene op de andere dag bruin. Een licht tintje is wel uiteindelijk het resultaat maar wil je het behouden, dan is blijven smeren de boodschap.

Wat zijn jouw trucs om je bruine kleurtje wat langer te houden?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking: