vrijdag 30 oktober 2015

NARS Smudge Proof Eye Shadow Base

Mijn vettige oogleden zijn een hel als het aankomt op mooie ooglooks maken. Dan sta je wat vroeger op ‘s morgens om iets prachtigs te creëeren maar dan kom je na een paar uur al tot de constatatie dat de helft in de lijntjes is getrokken. Daar gaat je vroeg opstaan … Oogschaduwbasis is hét product om je ooglook heel de dag mooi op z’n plek te laten zitten en dan nog … Ik heb er al enorm veel uitgeprobeerd en ben echt ten einde raad want zo goed als niks helpt (*dramatisch muziekje*). Ingrid, die we allemaal wel kennen als Missglamorazzi van YouTube, heeft het alleen nog maar over de NARS Smudge Proof Eye Shadow Base. Zij beweert dat ze ook hele vettige oogleden heeft en dat dit de enige oogschaduwbasis is die alles mooi op zijn plek houdt. Aangezien ik al vele oogschaduwbasissen heb uitgprobeerd, zal ik met deze ook wel niets kwijt zijn zeker ? If you never try, you’ll never know dus ik kocht ‘em in Lille. Mijn verwachtingen lagen dan ook héél hoog.



Om te beginnen : de verpakking. Een lang tubetje, langer dan ik gedacht had. Maar schijn bedriegt, je krijgt maar 8 g aan product. Overbodige ruimte dus dat het inneemt. De oogschaduwbasis zelf is een witte substantie. Hoe het werkt ? Je huid (en dus ook je oogleden) produceren natuurlijke olieën om de huid soepel te houden. Bij mij maakt mijn huid overuren en maakt het teveel olie aan. Oogschaduwbasis zorgt voor een barrière tussen de oliën en het poeder zodat ze mooi gescheiden blijven van elkaar. Als je niet zo’n vettige oogleden hebt, werkt elke basis wel goed. Bij mij is het een echte challenge om mijn ooglook heel de dag mooi te laten zitten. Je begrijpt natuurlijk dat, nadat Ingrid hier zo enthousiast over vertelde, ik het MOEST uitproberen.


Zo gezegd, zo gedaan. Zoals ik al zei : mijn verwachtingen waren dan ook heel hoog. Ik probeer elke morgen oogschaduw op te doen maar telkens zakt de moed in de schoenen als ik op mijn thesis aankom en ik zie dat alles al in de lijntjes zit. Niet leuk, zeker niet na al dat harde werk 's morgens. Op den duur zette ik gewoon een lijntje met eyeliner, dan kon het tenminste niet creasen. Toch : ik raapte al mijn moed bij elkaar en gebruikte deze oogschaduwbasis onder mijn ooglook van die dag. Op goed geluk. Ik overloop even mijn dag zodat jullie de 'obstakels' voor mijn ooglook even op een rijtje zien : om 7h breng ik mooi mijn make-up aan om daarna richting station te fietsen. Een warme trein en bus brengt mij naar mijn thesisplaats. Daar sta ik in het labo, loop ik mijn kilometers van mijn bureau naar het labo, etc. Terug naar huis met de trein om dan mijn fietsje weer te pakken richting thuis. Zoals je ziet : er zit wel wat activiteit in waarvan ik kan gaan zweten. Tel daar de vettige oogleden nog eens bij en dat is vragen om problemen. Een ideale omgeving om deze oogschaduwbasis uit te testen.

's Avonds durfde ik amper in de spiegel te kijken voor het resultaat... Maar wat ik daar zag, was onvoorstelbaar. Ik geloofde het gewoon eerst niet. Mij al voorbereidend op een catastrofe aangezien ik toch niks anders gewend was. Mijn oogschaduw zat er nog op zoals ik 'em 's morgens had aangebracht. Val nu achterover. NIET. TE. GELOVEN. Where have you been all my life ? Ingrid had gelijk, dit is echt de beste oogschaduw die er bestaat voor mensen met vettige oogleden. Ik moet hier back-ups van hebben voor de rest van mijn leven. Hij is misschien wat aan de prijzige kant (€26, ahum!) maar dat heb ik er wel graag voor over. Een gehyped product ? Ja, dat wel maar hij doet wat hij moet doen. Je kan het al lezen : ik ben lyrisch ! Het is lang geleden dat ik nog zo excited was over iets maar als het goed is, moet het ook gezegd worden. Spijtig genoeg is NARS niet bij ons te koop (helaas!) dus ik ga proberen zuinig met mijn oogschaduwbasis om te springen, er wel voor zorgend dat het niet slecht wordt want dat is ook zonde van het product.

De NARS Smudge Proof Eye Shadow Base kan je vinden bij Sephora of online voor €26.

Welke oogschaduwbasis is jouw favoriet ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten