woensdag 28 oktober 2015

De beste plaatsen om te bloggen

Als bloggers spenderen we een hele tijd achter onze computer. Voor school/werk zit ik normaal gezien al genoeg uurtjes achter mijn laptop, voor mijn blog komen er daar nog een paar uurtjes bij. Ik heb vroeger een vaste computer gehad dus ik was verplicht om in mijn kamertje te blijven. Tijden veranderen want intussen heb ik een laptop en een tablet waar ik mijn werk op kan doen. Je kan dus al raden dat ik niet gedoemd ben om op mijn kamertje te moeten blijven zitten. 



De beste plaats om te bloggen is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik heb het graag rustig zodat ik mezelf kan horen nadenken, haha ! Als het stil is, ben ik op de een of andere manier creatiever. De artikels vloeien uit mijn vingers, de inspiratie komt alsof het niets is, ... Mijn kamer is daar de geschikte plaats voor. Ik word omgeven met allerlei quotes, door producten die ik nog moet testen, door dingen die me inspiratie geven, ... Maar ben jij iemand die geluid MOET hebben om te kunnen presteren, dan is dat inderdaad ook meer dan oké. Het is maar wat jij het fijnste vindt. Dat ik in stille ruimtes werk, wil niet zeggen dat ik niet buitenkom.


Ik blog niet zo heel veel buitenshuis maar de vorige jaren had ik al eens een paar springuren die ik moest opvullen. Ik zit niet op kot, dus echt naar 'huis' kon ik niet gaan. Dus af en toe ging ik eens de winkels binnen. Dat is leuk voor 1 of 2 keer maar zo elke week de winkels binnengaan ... Dat heb je na een tijdje ook wel gehad. Dus wat deed ik ? Ik ging iets drinken (of eten, lag er een beetje aan hoe laat het was), ik haalde mijn tablet boven en ik begon vrolijk artikeltjes te typen. Ik was alleen, moest nergens zijn (gewoon even mijn uur in het oog houden van wanneer ik terug les had) en was op mijn gemak. Een lekker drankje of hapje erbij en ik schreef. Verandering van omgeving kan wonderen doen voor je inspiratie. Je hebt andere mensen om je heen, andere verhalen waar je flarden van opvangt, andere conversaties die je voert. Het gaf me allemaal inspiratie voor toekomstige blogposts.

Werd ik raar bekeken omdat ik alleen was? In Leuven zijn er zoveel studenten die alleen lopen, alleen gaan winkelen, die alleen dingen doen. Soms kreeg ik wel eens een rare blik maar daar heb ik me al lang over gezet. Het is juist leuk om eens dingen alleen te doen : je doet wat jij leuk vind wanneer je maar wilt. Een ander voordeel : je voert conversaties met mensen waar je anders nooit mee zou praten. De ober die opeens vlot tegen je begint te praten, de mensen naast je die vragen wat je aan het doen bent, ... Echt heel leuk ! En hey : als je er opeens een inspiratieboost van krijgt : toch mooi meegenomen ?

Mede-bloggers : waar bloggen jullie het vaakst ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten